Faire Mobilität s-a întâlnit din nou cu șoferi din România și țări terțe pentru a-i întreba despre salariile și condițiile de muncă, după cum anunţă organizația pe Facebook.

Pe 9 martie, reprezentanții Faire Mobilität au vizitat o parcare din Hessa de Sud, unde au discutat cu șoferi de camion din România, Ucraina, Republica Belarus, Georgia și alte țări.

Potrivit declaraţiilor acestora, salariul net câştigat variază între 65 și 90 de euro/zi lucrătoare. „Un șofer din Belarus, care lucrează pentru o mare companie lituaniană, a spus că teoretic câștigă 68 de euro pe zi, dar din salariu i se scade constant ceva. El nu știe cum a fost calculată această plată și a exprimat îndoieli puternice cu privire la securitatea pensiei sale. Un alt șofer s-a plâns că de la începutul anului tariful lui zilnic a fost redus de la 85 la 65 de euro”, relatează Faire Mobilität.

Un tânăr șofer de camion român a spus că a lucrat curier la Amazon în Germania, dar, pentru că a fost tratat prost, a decis să se stabilească în Italia și să conducă un camion. „Cu toate acestea, faptul că se află rar cu familia lui în Italia şi că se întâlneşte mai rar cu familia din România, a devenit o mare povară pentru el.”

Un alt șofer român a spus că el conduce exclusiv în Germania cu contract de muncă românesc și cu salariul minim românesc, plus cheltuieli, pentru una dintre cele mai mari companii de transport.

Activiștii germani le-au spus șoferilor cum să „păstreze documentația de lucru completă, astfel încât să își poată cere drepturile atunci când se ivește ocazia”. Un șofer român a spus că după conversație „a comandat online un cititor de carduri pentru a putea salva el însuși datele tahografului în viitor”.

În raport se mai precizează că activiștii au fost însoțiți de o echipă de jurnaliști din programul Plusminus de la ARD.

„Din discuțiile noastre cu șoferi din România, Ungaria, Polonia, Slovacia, Belarus și Ucraina, am aflat următoarele:

– marea majoritate a șoferilor din Germania nu sunt plătiți corect pentru orele de lucru.

– pauzele de odihnă de 45 de ore nu pot fi luate în mod corespunzător, deoarece șoferii sunt obligați să le petreacă în cabină

– lipsa unor instalații sanitare gratuite și adecvate reprezintă încă o problemă majoră

– deși majoritatea șoferilor sunt pe drumuri timp de mai multe săptămâni fără întrerupere, pauzele dintre călătorii sunt deduse din zilele de concediu sau contabilizate ca un concediu neplătit.”

FOTO: Faire Mobilität / FB

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut