La începutul lunii mai, angajații Faire Mobilität și doi secretari sindicali de la Ver.di au vizitat zonele de servicii de pe autostrada germană A5 și au discutat cu șoferi de camioane străini și germani, după cum relatează chiar organizația Faire Mobilität pe Facebook.

Pe 2 mai, consultanții Faire Mobilität din Stuttgart și Mannheim, împreună cu doi secretari sindicali Ver.di și un coleg de la KDA, au vizitat parcările Bruchsal East și West de pe autostrada A5, unde au discutat cu şoferi din Ucraina, Cehia, România și Polonia.

Șoferul din România conducea un camion cu înmatriculare slovacă. Șoferul din Polonia a spus că transporta mărfuri în Cehia, Franța și Spania. Niciunul dintre ei nu știa că atunci când conduc în Germania au dreptul la salariul minim stabilit de legea germană. „Am reușit să vorbim și cu doi șoferi maghiari. Primul dintre ei ne-a spus că nu primește nici măcar salariul minim legal în vigoare în Ungaria, deși lucrează la una dintre cele mai mari companii de transport de marfă din Ungaria care operează în toată Europa. Al doilea șofer maghiar, cu angajator maghiar, era mulțumit atât de condițiile de muncă, cât și de salariu.”

Echipa a vorbit, de asemenea, cu un șofer de camion din Germania și doi șoferi din Turcia care lucrează cu contracte de muncă germane. Aceştia s-au declarat în general mulțumiți de condițiile de muncă. Șoferul din Mannheim a fost interesat de grila de salariu.

FOTO: Faire Mobilität / FB

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut