Începând din 12 august până la finalul lui septembrie, șoferii de camion care lucrează în Polonia pot crește timpul de lucru de la 9 la 11 ore. Ministerul Infrastructurii a anunțat reglementări excepționale în acest sens, explicându-le necesitatea pentru menținerea continuităţii aprovizionărilor din țară.

Abaterea de la standarde a fost inclusă în Avizul Ministrului Infrastructurii, iar conform acestui document, în perioada 12 august – 30 septembrie, șoferii de camion din Polonia trebuie să facă obiectul următoarelor excepții:

  • prelungirea timpului zilnic maxim admis de conducere de la 9 ore la 11 ore (derogare de la articolul 6 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006);
  • prelungirea timpului de conducere săptămânal maxim admis de la 56 de ore la maximum 60 de ore (derogare de la articolul 6 alineatul (2) din regulamentul sus-menționat);
  • prelungirea duratei maxime permise de conducere de două săptămâni de la 90 de ore la maximum 96 de ore (derogare de la articolul 6 alineatul (3) din regulamentul sus-menționat);
  • prelungirea timpului maxim de conducere, după care este necesară o pauză de 45 de minute, de la 4 ore și 30 de minute la 5 ore și 30 de minute (derogare de la articolul 7 din regulamentul sus-menționat);
  • posibilitatea conducătorului auto de a petrece o perioadă de odihnă săptămânală obișnuită în vehicul, atâta timp cât dispune de un loc de dormit adecvat pentru fiecare șofer și este staționar (derogare de la articolul 8 alineatul (8) din regulamentul menționat mai sus.

Regulile se aplică pe teritoriul Poloniei, în transportul intern și internațional, atât pentru șoferii interni, cât și străini. Important este ca șoferul care folosește aceste excepții să le descrie manual pe foaia de înregistrare sau pe imprimarea tahografului. Se poate indica, de exemplu, Avizul ministrului infrastructurii din 10 august 2022 sau Monitorul polonez, punctul 789. Pentru călătoriile din afara țării trebuuie menționat Regulamentul (CE) nr. 561/2006 art. 14 pct. 1, unde există o prevedere care permite țărilor UE să introducă excepții temporare de la normele de timp de lucru.

Măsurile nu sunt explicate însă foarte clar de Ministerul Infrastructurii. „Decizia de a le introduce a fost luată în contextul situației extraordinare provocată de războiul din Ucraina, de pachetul de sancțiuni al Uniunii Europene împotriva Rusiei și Belarusului și de necesitatea menținerii aprovizionării fără probleme a mărfurilor.“

Avizul Ministerului Infrastructurii din Polonia este disponibil AICI (în poloneză).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut