Lipsa de containere poate afecta dinamica transportului din Rusia. Din întreaga flotă de containere care a funcționat anul trecut în Federația Rusă, aproximativ 70% aparțineau operatorilor de linii maritime, 20% căilor ferate și 10% companiilor specializate. Dintre cei 70%, aproximativ jumătate sunt proprietatea companiilor care părăsesc acum Federația Rusă, iar alte 25 de puncte procentuale aparțin companiilor care nu s-au hotărât încă dacă să părăsească sau nu piața rusă, notează rzd-partner.

În martie, flota de containere a acelor operatori de linii maritime care își suspendau activitățile cu Federația Rusă nu putea fi compensată cu aceeaşi dinamică. Mai mult, containerele noi nu mai puteau fi importate în volum suficient pentru a asigura în mod normal transportul volumului mediu lunar din iunie-august cu care erau obișnuiți jucătorii din piață.

Pentru a rezolva această problemă, Federaţia Rusă ia acum în considerare două opțiuni. Prima ar fi comandarea unei flote de containere de la fabricile din China care au produs în 2021 în medie până la 500.000 TEU pe lună – dar principala problemă este găsirea miliardelor de dolari pentru această achiziție. O altă opțiune ar fi atragerea partenerilor asiatici pe piața rusă, convingându-i că în interiorul Federației Ruse își pot folosi în mod liber și în siguranță flota de containere.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut