Compania americană FedEx Freight, care se ocupă de transportul mărfurilor generale, a anunțat acțiunea de a trimite șoferii de camion în concediu fără plată pentru aproximativ 90 de zile. Persoanele vizate vor avea dreptul la beneficiile pentru sănătate, iar compania a mai spus că le va oferi și alte stimulente financiare, dar nu a oferit detalii. Deși numărul de angajați acoperiți de acest lucru nu trebuie să fie mare, însuși faptul de a trimite șoferii acasă în perioada de dinainte de Crăciun poate părea surprinzător. FedEx Freight explică acest lucru prin „condițiile actuale de business care afectează volumele”.

Transportul de grupaj a câștigat foarte multă popularitate în ultimii ani, ceea ce a fost legat de pandemie și bineînțeles a favorizat angajarea de noi șoferi. Acum, însă, se așteaptă ca cererea să scadă semnificativ din cauza incertitudinii economice, a inflației excepțional de ridicate și a unei posibile recesiuni. Prin urmare, o parte a flotei va trebui trasă pe dreapta. Compania va continua să evalueze mediul de afaceri și să aducă înapoi angajații trimişi în concediu în măsura în care circumstanțele de afaceri o permit”, a declarat compania, subliniind că se așteaptă ca, pe de altă parte, „mulți angajați să se ofere voluntari pentru a participa la program”. De asemenea, va oferi oportunități permanente de transfer pentru angajații eligibili pe alte piețe cu nevoi de angajare.

FedEx Freight avea la 31 mai aproximativ 47.000 de angajați.

În ultimele trimestre, FedEx Freight a urmărit mai multă profitabilitate per transport, mai degrabă decât o creștere pură a volumului. Cel mai recent raport trimestrial relevă că a înregistrat o creștere de 21% a veniturilor și de 67% a veniturilor din exploatare comparativ cu anul precedent. Între timp, transporturile medii zilnice în aceeași perioadă de timp au scăzut cu 5%.

Şi alți transportatori se adaptează, de asemenea, în fața incertitudinii economice și a ceea ce se așteaptă a fi o cerere mai scăzută. „Sezonul de vârf din acest an, care este dezamăgitor până acum, nu va face decât să grăbească corecția capacității care este deja în curs”, a declarat CEO-ul Werner, Derek Leathers.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut