Datele corespunzătoare lunii ianuarie 2022 oferite de Observatorul Permanent al plăților din sectorul transportului rutier din Spania arată că, în ciuda faptului că termenele de plată au fost oarecum reduse față de ianuarie 2021, 65% dintre firme şi intermediari nu respectă termenele maxime de plată, iar 25% dintre aceştia au plătit la mai mult de 6 luni.

Din acest motiv, Fenadismer îndeamnă Serviciile de Inspecție a Transporturilor, atât ale Ministerului, cât și ale Comunităților Autonome, să implementeze un Plan special de combatere a întârzierii plăților în sectorul transporturilor în baza noului regim aprobat care sancționează plățile care depășesc termenul de 60 de zile cu amenzi de până la 30.000 de euro.

Deşi FENADISMER a confirmat în ultimele luni o uşoară îmbunătăţire a termenelor de plată în raport cu situaţia existentă la începutul lui 2021, situaţia de neconformitate continuă să fie generalizată, dovadă fiind faptul că, în ultima lună, 65% dintre clienții transportatorilor și-au achitat facturile nerespectând sistematic termenele maxime legale, cu circumstanța agravantă că 37% dintre aceştia au plătit la mai mult de 90 de zile și 25% la peste 120 de zile, adică 6 luni.

În ceea ce privește mijloacele de plată utilizate pentru plata serviciilor de transport, cele mai frecvente modalități au continuat să fie transferul (61%), confirmarea (29%), biletul la ordin (10%) și CEC-ul (< 1%).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut