Liberalizarea absolută a accesului la activitatea de transport rutier, după eliminarea cerinței de vârstă a flotei de către Curtea Supremă din Spania, favorizează intrarea masivă a noilor transportatori în sector, atât spanioli, cât și străini.
Fenadismer denunţă că în ultimul an şi jumătate a avut loc o liberalizare absolută în sectorul transportului rutier de mărfuri din Spania, ceea ce facilitează intrarea masivă şi dezordonată a noilor transportatori în sector.
O altă dovadă a acestei politici „deschise” este procedura desfășurată de Ministerul Transporturilor pentru acordarea titlurilor de transport străinilor europeni care lucrează în Spania. Aceștia, în loc să susțină examenul oficial pentru a obține calificarea, deoarece își au reședința stabilită în Spania, aleg în mod fraudulos să-l susțină în țările lor de origine, în principal în Europa de Est, deoarece este mai ușor de obținut în multe cazuri, iar ulterior solicită validarea acestuia în Spania de la Ministerul Transporturilor.
Această practică încalcă reglementările europene privind accesul la activitatea de transport rutier, în special Regulamentul european 1071/2009, care, în Art.8 stabilește în mod clar că persoanele interesate să obțină certificatul de competență profesională pentru a fi transportator trebuie să fie examinate în statul membru în care își au reședința, adică în „locul în care o persoană locuiește de obicei, cel puțin 185 de zile pentru fiecare an calendaristic”.
Din acest motiv, Fenadismer va solicita Ministerului Transporturilor ca, înainte de a continua validarea certificatelor de transportator obținute în alte țări europene, să verifice dacă solicitantul la momentul susținerii examenului a dovedit conformitatea privind cerința de reședință obișnuită.