FENADISMER (Federația Națională a Asociațiilor de Transport din Spania) este de părere că lipsa de interes pentru transpunerea Directivelor europene de către administrațiile publice, în special privind deplasarea șoferilor străini în Spania, afectează companiile spaniole, mai ales că peste un sfert din transportul internațional cu origine sau destinație în Spania este efectuat de companii de transport cu sediul în țările est-europene, care beneficiază de costuri cu forța de muncă și cu impozitele de până la opt ori mai mici decât cele pe care plătite de firmele spaniole.

FENADISMER a cerut cu insistență în ultimul an aprobarea regulamentului menționat în Spania pentru a controla concurența neloială pe care sectorul o susține în ultimii ani de către „aceste companii de transport străine“, multe aparținând marilor operatori spanioli de flote, care și-au relocat artificial sediile companiilor în acele țări, cu o fraudă evidentă atât de muncă și fiscală. „Ne surprinde neglijenţa cu care Guvernul a acționat în această chestiune. Deși mai sunt doar două luni până când regulamentul intră în vigoare, nici măcar nu a pregătit textul legal care să permită aplicarea acestuia în Spania.“

Regulamentul inclus în Pachetul Mobilitate cuprinde, între măsuri, și aprobarea Directivei Europene privind circulația șoferilor între țările UE care impune ca șoferii din transport internațional sau cabotaj să fie plătiţi cu salariul minim al țării în care se efectuează transportul, excluzând din această obligație transporturile în tranzit, precum și pe cele bilaterale.

Pentru controlul acestei obligații, compania trebuie să completeze, anterior prestării serviciului, o declarație de deplasare pentru șoferi, care trebuie transmisă unui sistem electronic centralizat din cadrul CE, pentru ca ulterior statul în care se prestează serviciul să poată controla efectuarea corectă a acestuia și respectarea obligațiilor salariale.

FENADISMER subliniază că divergențele dintre ministerele Muncii și Transporturilor asupra acestei reglementări au dus la situația în care acum noua Lege este neprocesată. Astfel, Spania nu va putea aplica Directiva, și, ca urmare, companiile de tip «cutie poștală» vor lucra în Spania în continuare, provocând prejudicii foarte grave companiilor autohtone.

În consecinţă, FENADISMER cere Guvernului aprobarea urgentă prin Decret-Lege a acestui regulament, dar după discuţii cu asociaţiile de transport asupra conţinutului.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut