Întoarcerea camioanelor acasă la opt săptămâni, așa cum prevede Pachetul de Mobilitate se va controla din datele tahograf. Inspectorii vor verifica punctele de frontieră pe care le-a trecut șoferul în tahograf și documentele de transport. Astfel, firma va trebui să demonstreze că a respectat această obligație, în caz contrar fiind pasibilă de amendă.

La Bruxelles se lucrează în prezent la un ghid pentru transportatori și serviciile de control. O versiune nefinalizată a acestui ghid a intrat în posesia cotidianului olandez Nieuwsblad Transport, care a publicat câteva dintre cele mai importante informații.

Potrivit acestui ghid, transportatorii nu trebuie să fie prinși în flagrant pentru a fi amendați că au ținut prea mult timp camionul în străinătate. Se pare că firma de transport este cea care va trebui să demonstreze că și-a adus camioanele acasă în timp util, atât la controalele din trafic, cât și la cele de la sediu. Un rol important aici îl va juca obligația șoferilor din februarie anul acesta de a marca fiecare trecere a frontierei în tahograf. Dacă transportatorul nu dovedește că a respectat regula celor 8 săptămâni, se poate aștepta la o amendă. Întoarcerea în țară se poate face cu feribotul sau trenul, iar dacă la finalul celor opt săptămâni este liber, drumul poate fi amânat pentru următoarea zi lucrătoare.

În plus, Comisia se așteaptă la o cooperare strânsă între serviciile de control din diferite țări.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut