În apropierea Crăciunului, poliția britanică avertizează firmele de transport să fie în gardă privitor la furtul din remorci al bunurilor care pot fi vândute apoi uşor pe piața neagră.

Jucăriile, alimentele, electrocasnicele și parfumurile se numără printre produsele pe care jafurile organizate le vizează pentru o revânzare rapidă. Anul acesta au fost raportate 140 de astfel de cazuri în zona secţiei de poliţie West Mercia – aproape dublu față de totalul de 83 de anul trecut.

Potrivit Motor Transport, pe 1 decembrie, o remorcă plină cu brânzeturi cu o valoare estimată la 50.000 de lire sterline a fost furată din zona de servicii Strensham de pe M5, iar o altă remorcă plină cu bunuri de uz casnic, inclusiv detergent și alimente, a fost luată pe 26 noiembrie de la Hartlebury Trading, lângă Kidderminster.

Valoarea estimată a pierderilor în marfă este de 1,35 milioane de lire sterline în zonele de servicii din Frankley, Strensham, Telford și Hopwood în ultimii ani, iar ofițerii au spus că este probabil să existe mai multe oportunități pentru bande, pe măsură ce livrările cresc pentru a satisface cererea consumatorilor de Crăciun. „Majoritatea furturilor sunt legate de o bandă organizată în West Yorkshire, care funcționează de zeci de ani, precum și de cele din West Midlands și Merseyside”, a declarat un ofiţer de la echipa de informații pe teren din South Worcestershire. „Există o cerere crescută pentru bunuri pe piața neagră, din cauza creșterii inflației și a crizei costului vieții, dar articolele care au «căzut» dintr-un camion sunt ilegale și achiziționarea lor alimentează mai mult furturile de marfă.”

Un alt agent, de la biroul de informații al West Mercia, a adăugat: „Aceste infracțiuni de mare valoare se referă la toate produsele care intră în lanțul de aprovizionare, fie ele produse albe, alimente, articole de vânzare cu amănuntul sau materii prime. Există şi un impact asupra reputației transportatorilor atunci când camioanele lor sunt atacate, deoarece vor pierde clienţi, iar primele de asigurare cresc. Apoi, produsele lipsesc de pe rafturile supermarketurilor, iar costurile suplimentare din lanț vor fi transferate în cele din urmă către client.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut