Flix SE, furnizorul global de servicii de mobilitate, a raportat cifre record cu ocazia celei de-a zecea aniversări a primei curse FlixBus. Cu un venit global de peste 1,5 miliarde de euro și profitabilitate la nivel de EBITDA, 2022 a fost cel mai de succes an din istoria Flix. Compania a înregistrat o creștere a veniturilor de 185% față de 2021. Peste 60 de milioane de pasageri din 40 de țări au folosit serviciile FlixBus, FlixTrain, Greyhound în America de Nord și Kamil Koç în Turcia. De la înființarea companiei, Flix a transportat aproape 300 de milioane de călători.

„2022 a fost cel mai de succes an de până acum. Acest lucru arată că Flix este mai mult ca niciodată poziționat pe o piață în creștere, extrem de atractivă. Și suntem abia la început”, spune André Schwämmlein, co-fondator și CEO al Flix.

Compania estimează o creștere a veniturilor de cel puțin 20% pentru 2023 și intenționează să continue să investească în extinderea serviciilor FlixBus, cât și a FlixTrain. În plus, sustenabilitatea va continua să fie în centrul strategiei de creștere a Flix Group.

Creșteri record în toate regiunile

În pofida restricțiilor impuse de Covid-19 în multe țări în primul trimestru al anului, peste 60 de milioane de persoane au călătorit cu autocarul și trenul pe distanțe lungi prin intermediul serviciilor oferite de Flix și de partenerii săi. La nivel global, Flix operează în 40 de țări de pe 4 continente. „Toate piețele în care operăm și-au revenit după pandemie. Continuăm să ne consolidăm poziția pe piețele consacrate și să ne extindem în continuare oferta în noi țări pentru a oferi mobilitate sustenabilă unui număr și mai mare de oameni”, a declarat Schwämmlein.

Flix operează în 35 de țări europene, deservind aproape 3.000 de destinații. În timp ce își consolidează poziția de lider pe piețe cheie precum Germania, Franța, Italia sau Polonia, FlixBus și-a extins oferta de călătorii și în noi piețe, precum Portugalia, Regatul Unit și Țările Baltice. În total, FlixBus și FlixTrain au transportat peste 38 de milioane de călători în Europa în 2022.

În România, FlixBus și-a dublat numărul pasagerilor

În România, datorită revenirii puternice a cererii de călătorii după pandemie și a interesului pentru a mobilitate colectivă și sustenabilă, FlixBus și-a dublat numărul de curse și și-a extins semnificativ oferta internațională în 2022.

Pe plan local, cererea de călătorii cu autocarul a urmat tendința de creștere raportată la nivel global, FlixBus transportând peste 145.000 de pasageri din România și Bulgaria. Pentru regiune, numărul pasagerilor s-a dublat față de vara trecută. „În acest moment, transportul de persoane din România se află la o răscruce de drumuri și ar putea alege calea schimbării spre deschiderea pieței și să permită coexistența operatorilor existenți și a noilor veniți. Un astfel de pas ar alinia ţara la obiectivele europene de decarbonizare a transportului și ar susține tranziția spre servicii de mobilitate sustenabile”, a declarat Adrian Rășoiu, reprezentantul Flix în România.

În regiune, în 2023 Flix își propune să consolideze cooperarea cu operatorii locali, să crească numărul de destinații la nivel internațional și să îmbunătățească și mai mult oferta pentru zonele izolate cu o conectivitate redusă.

O nouă țară intră în rețeaua Flix în 2023

Următoarea etapă a expansiunii globale pentru FlixBus va fi lansarea operațiunilor în Chile în 2023. După Brazilia, Chile va fi a doua piață FlixBus din America de Sud și a 41-a țară din lume.

FlixTrain va fi, de asemenea, o parte esențială a expansiunii Flix. Alimentată de evoluțiile pozitive la nivel de reglementare, calea ferată europeană a devenit o piață de creștere promițătoare. Recent, FlixTrain a anunțat că va face parte din serviciile pilot ale UE pentru a stimula transportul feroviar transfrontalier în anii următori, cu conexiuni între Germania și Elveția, precum și între Germania și Suedia.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut