Compania germană de transport cu autocarul, FlixBus, a reînnoit apelurile către țări, printre care Spania, Grecia, Ungaria și România, pentru a-și deschide piețele pentru concurența transportului cu autocarul pe distanțe lungi, argumentând că acest lucru va reduce prețurile pentru consumatori și va oferi o opțiune mai ecologică călătoriei cu mașina.

„O piață competitivă oferă mai multe opțiuni pentru clienți și duce la opțiuni de mobilitate mai durabile și la călătorii la prețuri accesibile”, a spus André Schwämmlein, fondator și CEO FlixBus, într-o declarație în care anunța extinderea companiei în Rusia și Brazilia. „Sperăm că restul țărilor UE, precum Spania, Grecia sau România, vor recunoaște în curând potențialul deschiderii pieței pentru a atrage mai mulți pasageri către călătorii colective durabile.”

În prezent, în unele state membre ale UE le este interzis autocarelor pe distanţe lungi să opereze rute în interiorul țării, o mișcare adesea privită ca protejând operatorii feroviari naționali. În practică, asta înseamnă că autobuzele pot traversa teritoriul țării, dar nu pot transporta rezidenți între orașe în interiorul granițelor sale naționale.

Pentru a unifica diversele politici din întregul bloc, CE a propus în 2017 o actualizare a regulamentului privind accesul transfrontalier pe piață pentru companiile cu autocare. Parlamentul European a reacționat favorabil la legislația propusă, care ar fi îndreptat țările UE spre liberalizare, dar Consiliul, care reprezintă guvernele naționale, și-a semnalat refuzul de a avansa dosarul, împiedicând procesul.

Insistența FlixBus ca pasagerii să beneficieze de o mai mare liberalizare a pieței mobilității este susținută de IRU. Organizația a declarat pentru Euractiv că este în favoarea liberalizării în continuare a pieței transporturilor, „cu o concurență deschisă și loială care aduce mai multe opțiuni clienților”.

Însă cererile de liberalizare au fost puternic respinse de Federația Europeană a Lucrătorilor din Transporturi (ETF), care a afirmat că deschiderea piețelor de transport duce la „concurență nedorită, neloială între moduri”, înrăutățind condițiile de muncă. Cristina Tilling, șefa transportului terestru la ETF, a declarat că o evaluare a deciziei Germaniei de a-și deschide piața pentru autobuze pe distanțe lungi în 2013 a arătat „o creștere bruscă a nerespectării orelor de lucru de către șoferii de autobuze și autocare”.

Măsura va redirecționa, de asemenea, banii către rute profitabile în detrimentul rutelor care conectează zone îndepărtate, ceea ce „se distanţează de conceptul de serviciu public și conectivitate regională”.

„Nu credem că liberalizarea este o mișcare bună. Nu servește la o rețea de mobilitate bună ”, a spus aceasta pentru Euractiv.

ETF a pus la îndoială și declaraţiile FlixBus privind sustenabilitatea, afirmând că propriile sondaje arată că majoritatea șoferilor nu aleg să ia autobuze pe distanțe lungi în locul mașinii lor. „Un utilizator de mașină nu va fi motivat să ia un autobuz sau un autocar doar pentru că există acest serviciu”, a spus Tilling.

FlixBus a respins rezultatele sondajului ETF, citând un studiu al Oficiului Federal de Mediu din Germania (UBA), care a constatat că doar 36% dintre pasagerii cu autobuze pe distanțe lungi ar fi preferat călătoria cu mașina.

Apelurile reînnoite ale FlixBus către țările UE rezistente la deschiderea pieței de autobuze pe distanțe lungi vin pe fondul extinderii sale în Rusia și Brazilia. De altfel, Brazilia își va deschide piața până la sfârșitul lui 2021, moment în care FlixBus va rula servicii care leagă orașele importante. În Europa de Est, compania intenționează să lege orașele din țările baltice cu cele rusești. Deja este planificat un traseu pentru a face legătura între capitala estonă Tallinn și Sankt Petersburg.

Compania își desfășoară activitatea şi în Statele Unite, unde este al doilea cel mai popular serviciu de autocare, după cel autohton, Greyhound.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut