În primele trei trimestre ale lui 2024, sectorul olandez de transport și logistică a înregistrat o creștere semnificativă a falimentelor, numărul companiilor care au intrat în insolvență depășind totalul din întregul an 2023. Datele furnizate de Troostwijk Auctions indică o tendință îngrijorătoare, antreprenorii din acest sector confruntându-se cu dificultăți crescânde, în principal din cauza cererii scăzute pentru depozitare și a reglementărilor de mediu mai stricte.

Conform platformei de licitații Troostwijk Auctions, până acum, au fost licitate active din 37 de companii afectate de falimente, număr estimat că va ajunge la aproximativ 48 până la sfârșitul anului (+60% față de anul precedent). În plus, potrivit Ttm.nl, 20 de antreprenori au optat voluntar pentru închiderea afacerilor, din motive precum pensionarea sau lipsa perspectivelor de dezvoltare.

Mattijs Kuiper, manager de cont pentru Transport și Logistică la Troostwijk Auctions, a declarat că situația din sectorul transporturilor este precară. „În timpul pandemiei, companiile au acumulat stocuri pentru a fi mai puțin vulnerabile, iar transportatorii și-au extins capacitățile de depozitare. Acum, această cerere nu mai este sustenabilă, iar comenzile au început să scadă, ceea ce îi pune pe mulți antreprenori într-o situație dificilă.”

Un alt aspect important este legislația olandeză de mediu, care impune standarde de durabilitate. Mattijs Kuiper a subliniat că multe vehicule diesel sunt transferate în Europa de Est, unde reglementările sunt mai puțin restrictive, oferind astfel o a doua viață acestor resurse. „Aceasta le permite antreprenorilor să își adapteze flotele la standardele de emisii din țările respective.”

În tot acest context, România se dovedește a fi o piață atractivă pentru aceste flote, fiind pe locul al doilea în rândul ofertanților de pe platforma Troostwijk, după Belgia, dar devansând Germania. „România are o poziție strategică, aproape de piețe esențiale precum UE, țările CSI și Orientul Mijlociu, devenind astfel o rută comercială importantă între Europa și Asia. De asemenea, din cauza conflictului din Ucraina, multe operațiuni de transport s-au relocat în regiune, sporind atractivitatea României ca hub logistic.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut