Piața spot de transport aerian de mărfuri din Europa către Coreea de Sud și Japonia a crescut vertiginos în ultima săptămână: cota de piață a crescut cu peste 60% și ratele cu mai mult de 50%.

Potrivit Accenture Seabury, capacitatea de transport între Europa şi NE Asiei a scăzut cu 22% la jumătatea lunii februarie, din cauza restricțiilor privind zborul deasupra Rusiei. Apoi, până pe 13 martie, capacitatea către Asia a scăzut cu 42%, comparativ cu 2019.

Din Europa până în Coreea de Sud, tarifele au crescut cu 63%, la 3,66 euro pe kg, în timp ce cota de piață la vedere a crescut de la 31% la 61% în săptămâna 28 martie-3 aprilie. Pentru Japonia creșterile au fost similare: + 50% ratele şi +20% cota de piață la vedere, până la 60%, potrivit datelor Clive Data Services, citate de Loadstar. „Datele arată incertitudine”, a spus Niall van de Wouw, șeful transportului aerian al Xeneta. „Companiile aeriene doresc să negocieze tarifele pe termen mai scurt decât anterior. Au alocat prețuri fixe, dar acum vor să treacă la un tarif zilnic sau săptămânal din cauza incertitudinii și a deficitului de capacitate. Toate acestea spun câte ceva despre volatilitatea pieței.”

Relaţia dinspre Asia de Nord-Est spre Europa este mai puțin afectată. Ratele spot la începutul lunii februarie au fost de 6,50 EUR din Coreea de Sud către Europa și de 7,30 EUR din Japonia, în timp ce cota de piață a ratei spot a fost de 31% și, respectiv, 49%. Acum, din Coreea de Sud, cota spot este neschimbată, în timp ce din Japonia a crescut la 60%. Între timp, tarifele au crescut la 7 EUR (+7,6%) din Coreea de Sud și la 10 EUR din Japonia (+37%).

La nivel global, ratele au rămas constante în ultima săptămână, dar rămân cu aproximativ 27% mai mari decât înainte de Covid.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut