Ford Motor Co a semnat un acord preliminar pentru a cumpăra litiu extrem de pur de la o unitate Lake Resources din Argentina. Aceasta este prima dată când producătorul auto anunță public de unde va achiziționa metalul necesar bateriilor litiu-ion ale vehiculului electric, remarcă Reuters.

Acordul este un pariu major al Ford pe extracția directă a litiului (DLE), cu o gamă relativ nouă de tehnologii care filtrează metalul din saramură și utilizează mult mai puțină suprafață decât minele deschise și iazurile de evaporare. Şi General Motors, BMW, Stellantis și alți rivali Ford au încheiat contracte de aprovizionare cu companiile care folosesc tehnologia DLE.

Ford își propune să cumpere 25.000 de tone anual de metal alb prin proiectul Lake’s Kachi din nordul Argentinei, dezvoltat cu startup-ul privat de extracție Lilac Solutions Inc. Tehnologia Lilac folosește 10 tone de apă pentru fiecare tonă de litiu produsă. Lilac a spus că ar putea folosi o instalație de desalinizare pentru a filtra apa şi a evita utilizarea apei potabile.

Directorul executiv al Ford, Jim Farley, a declarat încă din februarie că lucrează la acorduri pentru a asigura aprovizionarea cu materii prime cheie pentru baterii precum litiu, nichel, metale rare și cupru.

Proiectul Kachi din nordul Argentinei este de așteptat să coste aproximativ 540 de milioane de dolari și să fie deschis până în 2024.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut