Franța vrea să relanseze transportul feroviar de marfă cu un program de investiții care urmărește să aducă ponderea trenului de la actualul 9% la 18% până în 2030. Acest lucru a fost anunțat în octombrie 2021 de premierul Jean Castex, precizând că pentru acest program, Guvernul intenționează să aloce 1,35 miliarde de euro, din care un miliard pentru infrastructura feroviară, 210 milioane de euro pentru lucrări și 140 de milioane de euro pentru modernizarea șinelor din porturi. Castex a precizat că investiția va avea loc în direcții diferite. Prima se referă la construirea de noi terminale sau renovarea celor existente, cu o alocare de 250 de milioane de euro. Sunt vizate 20 de terminale deja în funcțiune și vor fi create 50, din care 15 intermodale, 27 secundare și 8 terminale de marfă.

160 de milioane de euro sunt investite pentru modernizarea căilor ferate și a zonelor de triaj, în timp ce alte 250 de milioane de euro sunt folosite pentru extinderea tunelurilor și dezvoltarea terminalelor bimodale feroviare și navigabile. Programul prevede și dezvoltarea rețelelor secundare, cu o alocare de 205 milioane de euro și implicarea autorităților locale și a transportatorilor. 85 de milioane de euro vor merge direct către SNCF Réseau pentru a îmbunătăți gestionarea traficului, a urmări trenurile și a îmbunătăți sistemul de comunicații cu trenurile. Cincizeci de milioane de euro sunt alocate pentru infrastructura necesară pentru crearea de convoaie de 850 de metri, care vizează rutele Dijon – Saint – Jean-de-Maurienne și Atlantic.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut