Franța este traversată de 8.500 de kilometri de căi navigabile interioare, între râuri și canale, din care 6.700 sunt gestionate de autoritatea publică Voies Navigables de France. Pentru a consolida și relansa această mare infrastructură dedicată în principal transportului de mărfuri, Ministerul Transporturilor a alocat o contribuție suplimentară de 175 de milioane de euro, contribuția totală pentru 2021 ajungând la 300 de milioane de euro. Dar acesta ar putea fi doar începutul, deoarece guvernul francez a planificat o investiție de peste trei miliarde de euro până în 2030 pentru căile navigabile, din care 1,9 miliarde de euro pentru lucrările de reconstrucție și modernizare a ecluzelor, instalarea sistemelor de detectare în timp real a apei nivelul, automatizarea și controlul de la distanță al infrastructurii. Datorită acestei alocări, volumul de mărfuri care va călători pe căile navigabile franceze ar trebui să crească de la 50 de milioane de tone în prezent, la 75 de milioane de tone în 2030.

Cel mai important proiect, aprobat în iunie 2019, este legătura dintre Paris și portul Le Havre cu celelalte porturi din Atlanticul de Nord, creând o rețea navigabilă între râurile Sena, Oise, Schelde și Lys, care traversează diferite centre industriale și comerciale. Această rețea are o lungime de 1.100 de kilometri. Lucrarea principală este construirea unui nou canal navigabil Sena-Europa de Nord, lung de 107 kilometri. Pe lângă modernizarea infrastructurii, Voies Navigables de France colaborează cu alți operatori de transport, precum SNCF Réseau, pentru a dezvolta soluții intermodale.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare