Asociația Familles Rurales a publicat recent cel de-al 15-lea Observator al prețurilor de consum. Raportul arată o inflație controlată în 2021, însă prețurile doar la fructe și legume au crescut cu 9% între 2019 și 2021.

„Cu o creștere a preţurilor de aproape 10% în doi ani, nu este surprinzător să vedem consumatori care renunţă la ele, mai ales dintre cei cu un buget mic”, subliniază asociația.

Familles Rurales a calculat că, pentru a mânca în conformitate cu recomandările Planului francez de nutriție și sănătate, o familie de patru persoane (2 adulți, un adolescent și un copil) ar trebui să cheltuiască între 450 de euro (respectând sezonalitatea si diversitatea categoriilor, dar trebuind sa cumpere mai multe produse de bază) şi 1.148 de euro pentru produse bio. „La acest preț, a consuma produse organice este departe de a fi accesibil tuturor.” Ca urmare, asociaţia cere autorităților publice franceze să dezvolte o politică mult mai ambițioasă care să promoveze alimentația sănătoasă și să permită accesul tuturor la aceasta.

„Investiția într-un program nutrițional care combină prevenirea și asistența celor mai vulnerabili este cheia pentru a stopa dezvoltarea bolilor legate de consumul (excesiv) de produse prea grase, prea dulci sau prea sărate.”

Mai mult, asociaţia a realizat un sondaj pentru a compara prețurile acelorași produse în Franța metropolitană și regiunile Reunion, Mayotte, Guadelupa și Martinica. „Același coș de produse costă cu aproape 50% mai mult decât în Franța metropolitană.”

Sondajul a fost realizat în februarie, aprilie, iunie și octombrie 2021, în 148 de magazine (hipermarketuri, supermarketuri, discounteri și magazine specializate în produse ecologice).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut