În 2021, procesele-verbale întocmite pentru nerespectarea regulilor rutiere au adus statului francez 1,71 miliarde de euro, inclusiv 859 milioane de euro „datorate” radarelor automate. Acum, Guvernul a prezentat modul de cheltuire a acestor sume prin Contul de Alocare creat special în 2003. Ministerul de Interne subliniază că investițiile în siguranța rutieră se ridică la 3,7 miliarde de euro şi, după o relativă acalmie în 2022, se anunță o nouă avalanșă de radare pentru 2023. Această măsură ar trebui să crească veniturile care s-au prăbușit în 2019, odată cu valul de distrugere a radarelor, şi care s-au redus cu mult în timpul restricţiilor pandemice.

Până în toamna anului 2023, flota va atinge numărul record de 4.600 de radare active (și 1.000 de cabine de momeală), cu 200 de radare autonome suplimentare și alte 200 de radare urbane, potrivit Largus.fr.

Radarele noi vor fi mult mai eficiente decât cele actuale, clasice, gri, care sunt treptat casate şi înlocuite cu radare cu turelă (de culoare neagră), echipate cu laserul de scanare Lidar-3D care poate fotografia atât din față, cât și din spate, şi surprinde vehicule pe patru benzi diferite care vin sau pleacă şi care deosebeşte camioanele de autoturisme. Vor fi 1.500 radare cu turelă, dar doar 1.000 de cabine vor fi echipate alternativ cu un radar.

Însă radarele urbane vor fi marea noutate a anului 2023. Acestea vor fi testate mai întâi la Belfort, Marsilia, Montbéliard şi Toulouse.

Radarele fixe vor crește de la 400 la 600, iar cele de secție nu mai sunt în creștere, cu doar 50 de unități menținute în funcțiune în 2023. Numărul radarelor mobile pe care polițiștii le montează pe un trepied rămâne limitat la 500 de dispozitive, în vreme ce ponderea mașinilor radar încredințate șoferilor privați va crește la 50% din flotă înainte de sfârșitul lui 2023. Potrivit Les Routiers, doar patru regiuni (Auvergne-Rhône-Alpes, Ile-de-France, Occitanie și Provence-Alpes-Côte d’Azur) nu au încredinţat radarele mobile de bord sectorului privat, externalizarea totală fiind planificată cel târziu pentru 2024.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut