Auchan a reușit să crească din nou pe piața sa de origine, franceză, pentru prima dată în ultimii nouă ani. În special hipermarketurile, care au fost sub presiune în ultimii ani, au avut performanțe puternice, depășindu-le semnificativ pe cele ale rivalului Carrefour, cu o creștere de 2,4%. Retailerul explică noile rezultate prin faptul că a reușit să recâștige 250.000 de clienți în Franţa, scrie Retail Detail.

La nivel de grup, Auchan a înregistrat vânzări de 32,8 miliarde de euro (+2,9% de la an la an), ca urmare şi a majorării investiţiilor în 2022 cu 30%. De asemenea, retailerul a făcut eforturi susţinute pentru a îmbunătăți competitivitatea prețurilor, ceea ce s-a reflectat într-o scădere cu 8,2% a marjei EBITDA.

Retailerul a menținut anul trecut deschise 39 din cele 42 de magazine ale sale din Ucraina pentru a satisface nevoile populației locale, dar vânzările scăzuseră cu 50% în primele luni de conflict. În mod remarcabil, totuși, Auchan a reușit întotdeauna să-și asigure aprovizionarea în Ucraina. Apoi, printr-o decizie controversată, Grupul de retail a rămas activ și în Rusia, „cu autonomie maximă și cu respectarea strictă a embargoului european”, însă Rusia a cunoscut o scădere bruscă a vizitelor în magazine. Pe de altă parte, cifra de afaceri online a Auchan prin intermediul serviciului SberMarket a crescut în 2022 cu 76% față de 2021, în timp ce numărul comenzilor a crescut cu 52%. Tot în 2022, cererea de produse cu etichetă privată a crescut de 3 ori, iar ponderea acestora s-a dublat.

Anul acesta, Auchan îşi continuă politica de preluare a celor 235 de supermarketuri Dia din Spania, continuă cooperarea cu retailerul online Ocado din Spania și Polonia și investește în tranziția energetică.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut