Pe 2 februarie au intrat în vigoare o serie de prevederi din Pachetul Mobilitate, precum cea care se referă la obligativitatea comunicării detaşării șoferilor înainte de efectuarea unui transport internațional sau de cabotaj. Franța penalizează deja necomunicarea în mod corespunzător a acesteia.

În Franța, transpunerea Directivei UE 2020/1057 a Parlamentului European și a Consiliului a inclus sancțiuni în legătură cu documentația pe care șoferul trebuie să o aibă la bord, cu trimiterea documentației și comunicarea în sine. Cu alte cuvinte, se stabilesc sancțiuni atât pentru controlul rutier al șoferilor din transport internațional sau de cabotaj, cât și în cazul în care societatea este obligată să transmită documentația și nu o face în termenul prevăzut de reglementările comunitare: opt săptămâni.

Conducătorul auto trebuie să aibă la bord: o copie a declarației de detaşare pe hârtie sau electronic; dovada că transportul pe care îl efectuează în Franța la momentul controlului este continuarea unui transport internațional sau de cabotaj după un transport internațional (de exemplu, eCMR) și, de asemenea, înregistrările legale ale tahografului, în special raportate la simbolurile țărilor pe care șoferul le-a traversat înainte de a intra în Franța.

Neregulile prevăzute pot fi de diverse tipuri:

– tip trei (cea mai uşoară) precum nedescărcarea codului QR care permite accesul la documentaţie, în cazul celei electronice, care va fi sancţionată cu 135 euro;

– tip patru – fără documentație bună (ilizibilă, necompletată complet etc.) sau că șoferul nu corespunde celui trecut în documentație

– tipul cinci, cel mai grav, când compania nu trimite documentația solicitată, în termenul de opt săptămâni stabilit. Aceasta va fi sancționată cu 1.500 de euro.

Între timp, în Spania, această reglementare ar trebui transpusă în Decretul de Lege care culege măsurile negociate între Comitetul Național și Ministerul Transporturilor în decembrie 2021 și care ar trebui să fie în vigoare în luna februarie.

Cu alte cuvinte, trebuie aşteptat în continuare pentru a putea avea un anumit control asupra șoferilor detașați din alte țări ale UE, notează fenadismerencarretera.com.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut