În 2021, în contextul redresării economice după criza sanitară generată de coronavirus și al lipsei de forță de muncă, timpul mediu de lucru pe săptămână al șoferilor de camioane angajați în sectorul transportului rutier de marfă din Franţa este cu 18 minute mai mare decât în 2020, adică a ajuns la 45 de ore și 44 de minute.
Per total, șoferii de camion lucrează în medie cu aproape unsprezece ore mai mult decât un angajat francez obişnuit, care are o normă de lucru de 35 de ore pe săptămână.
Proporția timpului săptămânal dedicat conducerii este de 74% în rândul șoferilor pe distanțe lungi, potrivit Les Routiers, și de 61% în rândul șoferilor pe distanțe scurte. De asemenea, aproape șase din zece șoferi pe distanțe lungi efectuează un serviciu săptămânal de 48 de ore sau mai mult. În medie, şoferii de camioane pe distanțe lungi parcurg zilnic 467 km, iar durata zilei lor de lucru este de 11 ore și 22 de minute.