În Franța se lucrează la un nou sistem automat de control care va utiliza dispozitive de măsurare a sarcinii pe osie, potrivit Les Routiers. Deşi responsabilitatea principală pentru suprasarcina pe osie îi revine companiei de transport, dacă se va dovedi că încălcarea reglementărilor s-a produs ca urmare a furnizării incorecte de informații de către expeditorul, comisionarul, navlositorul, mandatarul sau destinatarul mărfii, şi aceste companii vor putea fi sancţionate.

Noul sistem va trebui să fie integrat cu suprafaţa şi va trebui să fie fiabil şi precis pentru a permite emiterea de amenzi pentru supraîncărcarea osiei fără a fi necesară oprirea camionului. Prin urmare, rezultatele nu vor fi confirmate în controlul staționar, iar transportatorul va afla despre penalizare numai după primirea unei scrisori oficiale cu amenda.

Cuantumul amenzilor va fi reglementat de regulamentul nou, introdus pe 7 iulie 2023. Potrivit acestuia, responsabilitatea principală pentru suprasarcina pe osie va reveni companiei de transport. Cu toate acestea, în cursul anchetei, se va putea dovedi și că încălcarea reglementărilor s-a produs ca urmare a furnizării incorecte de informații de către expeditorul, comisionarul, navlositorul, mandatarul sau destinatarul mărfii. Aceste companii pot fi sancţionate cu o amendă de clasa a 5-a. În practică, după cum precizează 40ton.net, aceasta înseamnă o penalizare administrativă fixă de 1.500 de euro.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut