Adunarea Națională Franceză a aprobat Legea pentru combaterea schimbărilor climatice, care nu a fost încă publicată în Monitorul Oficial francez, deoarece a fost atacată la Consiliul Constituțional de un grup de parlamentari francezi, potrivit Fenadismer. Printre alte evoluții, aceasta are în vedere eliminarea totală a utilizării motorinei pentru camioane în 2030 și stabilirea de taxe pentru utilizarea drumurilor franceze din 2024.

De când Adunarea Națională Franceză a început procesarea proiectului de lege pentru combaterea schimbărilor climatice în februarie a acestui an, asociațiile de transport din această țară participă cu îngrijorare la măsurile pe care le-a introdus legea în ceea ce privește viitorul sectorului de transport rutier de marfă.

Legea a făcut obiectul unei prelucrări intense și introducerii unor modificări importante de ambele camere legislative, ceea ce a forțat crearea unei comisii mixte, formată din șapte deputați și șapte senatori, pentru a încerca să realizeze concilierea celor două Adunări într-un singur text comun, care a văzut în cele din urmă lumina la sfârșitul lui iulie, deși Legea nu a fost încă publicată, deoarece a fost supusă analizei Consiliului constituțional la inițiativa a mai mult de 60 de deputați francezi.

În ceea ce privește transportul rutier de mărfuri, textul legal aprobat introduce măsuri de amploare care vor avea impact asupra viabilității viitoare a mii de companii de transport mici și mijlocii, dintre care unele vor afecta, de asemenea, în opinia lui Fenadismer, 100.000 de camioane spaniole dedicate transportului internaţional.

Măsurile aprobate sunt următoarele:

– dispariția motorinei profesionale (numită TICPE în Franța) pentru vehiculele grele în 2030, astfel încât acestea vor trebui să suporte aceeași taxă de hidrocarburi ca un vehicul privat.

 stabilirea unei noi taxe de mediu pentru vehiculele grele dacă sectorul nu reușește să reducă emisiile de gaze cu efect de seră înainte de 2028.

 în scopul dublării prețului transportului de marfă pe calea ferată, greutatea maximă autorizată a vehiculelor de transport alocate transportului care combină calea ferată cu cea rutieră va crește de la 44 la 46 de tone .

 accelerarea ecologizării parcului de vehicule grele prin aprobarea liniilor de finanțare care vizează reînnoirea vehiculelor de transport.

 împuternicirea guvernelor regionale să implementeze o taxă pentru camioane începând cu 2024 pentru utilizarea autostrăzilor naționale franceze.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut