Preşedintele Kazahstanului a ordonat să se „pună lucrurile în ordine” la granița cu China, încercând ca, prin respectarea procedurilor vamale, controale stricte şi plata corectă a taxelor, să crească veniturile bugetare într-o țară care până de curând a fost cuprinsă de proteste și revolte în masă.

Președintele Kazahstanului, Kassym-Jomart Tokayev, a dat instrucţiuni să se efectueze o inspecție cuprinzătoare și să asigure ordinea la vamă, în special la granița cu China. Potrivit acestuia, în administrație domnește un haos total – mașinile de tranzit se sustrag de la control și de la plata taxelor vamale. Drept urmare, statul ar pierde milioane de dolari din venituri fiscale. „Un potențial semnificativ de creștere a veniturilor bugetare constă în restabilirea ordinii la vamă, mai ales la granița cu China. Adevărata mizerie care se întâmplă acolo este bine cunoscută. Mașinile nu sunt inspectate, taxele nu sunt plătite. Sunt anumiți operatori autorizați care au statutul de neatins. Țara pierde zeci de miliarde de tenge (milioane de dolari) din taxe. Nu va funcționa așa”, spune președintele kazah.

Kazahstan este una dintre principalele țări de tranzit ale Noului Drum al Mătăsii. Conducerea locală a controlului vamal are o istorie lungă, în special la granița chinezo-kazahă, unde mărfurile sunt procesate zilnic. Potrivit lui Tokayev, din cauza acțiunilor unor operatori fără scrupule, diferența dintre statisticile vamale din Kazahstan și cele din China este de miliarde de dolari. Cu toate acestea, problems a fost ignorată în trecut.

Într-o țară care tocmai a ieșit din criză și se află în pragul colapsului financiar, stabilirea procedurilor vamale ar putea alimenta fondurile trezoreriei și ar putea oferi sprijin financiar pentru o serie de măsuri de reformă ulterioare.

Deși revoltele s-au domolit și traficul de marfă a revenit la normal, notează Rail Freight, o serie de măsuri de rectificare a activităţii la frontieră ar putea însemna controale mai stricte și timpi de așteptare mai mari în frontieră. Acest lucru ar putea avea un efect și asupra transportului feroviar de marfă.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut