În cei 5 ani de la lansarea serviciului Home Delivery, compania Gebrüder Weiss România a efectuat circa 650.000 de transporturi, marcând creșteri constante de la an la an. În plus, 2023 a reprezentat startul unui proiect cu impact social și de mediu semnificativ, respectiv livrarea cu vehicule electrice pentru un client important din portofoliu.

Serviciul Home Delivery a fost lansat pe piața din România în 2018 ca răspuns la nevoia existentă de a livra bunuri voluminoase la domiciliul consumatorului final (greutate individuală a coletelor de minim 25 kg). Încă de la lansare, a atras clienți din industria de bricolaj (DIY) și mobilier, dar și din cea a bunurilor albe – electrocasnice, servind în prezent un portofoliu diversificat de clienți.

Rețeaua companiei de hub-uri logistice la nivelul întregii țări asigură avantajul de a oferi un serviciu eficient de livrare la domiciliu în orice zonă a țării. Mai mult de atât, livrarea la locul de utilizare/ domiciliu cu doi livratori, livrările expres (24/48h) și în zilele de sâmbătă, plus gestionarea retururilor s-au dovedit a avea un impact benefic în dezvoltarea Home Delivery.

În ceea ce privește serviciul Home Delivery în ultimul an, datele companiei arată că în 2023 au fost efectuate aproape 130.000 de transporturi, în creștere ușoară față de 2022 (+1,14%). În același timp însă, tonajul total al mărfurilor transportate a crescut cu peste 4%, la circa 36.000 de tone, cea mai mare parte a volumelor provenind din industria de mobilier / Home&Deco.

2023 a fost un an al consolidării serviciului de livrare la domiciliu, iar acesta a urmat trendul impus de sectoarele pe care le deservește, consolidând volume comparabile celor din anul anterior. Însă, 2023 a însemnat o creștere a vizibilității în rândul clienților și atragerea de noi parteneri.

Zonele metropolitane ale celor mai mari orașe din țară au dovedit un apetit crescut pentru tipul de serviciu Home Delivery, iar circa 70% din volumul total de mărfuri transportate a fost distribuit în zona central-vestică a țării.

Un alt aspect semnificativ al evoluției Home Delivery a fost introducerea a 7 camioane electrice în fluxul de livrări începând cu finele lui 2023. Acestea se află în mișcare pentru un client în zonele metropolitane din Cluj, Sibiu, Brașov, Craiova, Constanța și Iași, cumulând un număr total de peste 2.000 de livrări efectuate în ultimele trei luni ale lui 2023. “Suntem încă în perioada de acomodare și învățare, însă feedback-ul primit atât din partea livratorilor care folosesc aceste mașini, cât și din partea destinatarilor, ne motivează să continuăm și să dezvoltăm acest proiect și în 2024”, a declarat Viorel Leca, Director General al Gebrüder Weiss România.

Conform acestuia, Gebrüder Weiss România își propune ca până la final de 2024 să crească numărul de vehicule electrice operate pentru clientul cu care a demarat deja acest proiect.

Perspectivele Gebrüder Weiss România pentru acest an gravitează și în jurul obiectivului de a optimiza eficiența operațională prin implementarea notificărilor automate pentru clienți și automatizarea supravegherii procesului de ambalare. ”Contextul economic și politic la nivel național și internațional și puterea de cumpărare în declin, ar putea influența performanțele serviciului de livrare la domiciliu în 2024. Cu toate acestea, ne-am propus să compensăm acest aspect prin extinderea portofoliului de clienți, concentrându-ne pe consolidarea relațiilor cu partenerii existenți și atragerea unor noi parteneriate pe acest segment de servicii”, a concluzionat Viorel Leca.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut