Compania de transport și logistică Gebrüder Weiss aniversează anul acesta 30 de ani de activitate în România. Începută ca o mică agenție de expediere a mărfurilor în 1994, compania s-a dezvoltat de-a lungul celor trei decenii, devenind un furnizor cunoscut de servicii logistice complete pe piața internă. În această perioadă, compania a investit constant în dezvoltarea rețelei de hub-uri amplasate strategic în zonele de interes ale țării, dar și în diversificarea serviciilor oferite clienților și în digitalizarea proceselor.
Pentru Viorel Leca, Director General al Gebrüder Weiss România din 2009, creșterea dinamică din ultimii 15 ani este confirmarea unei strategii de afaceri consecvente. “Am investit continuu în extinderea locațiilor și a zonelor noastre logistice, în tehnologie și instrumente digitale, precum și în formarea și educarea continuă a angajaților – întotdeauna cu obiectivul clar de a oferi cele mai bune soluții logistice pentru succesul clienților. Aceasta continuă să ne motiveze.”
Gebrüder Weiss gestionează în prezent 13 locații în țară, cu 9 centre logistice mari situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța și Craiova. Aproximativ 700 de angajați au gestionat peste 1,1 milioane de expedieri în 2023 și au generat vânzări de 94 de milioane de euro.
În ultimii 30 de ani, Gebrüder Weiss a investit aproximativ 90 de milioane de euro în extinderea organizației sale din România, valoare ajustată la inflație (presupunând o rată anuală a inflației de 3,5%). Suma a fost alocată dezvoltării rețelei sale de hub-uri logistice, infrastructurii IT, instruirii personalului și altele.
România este un jucător important pe piața comerțului internațional și, în plus, are o economie dinamică și este bine poziționată pentru a valorifica tendința de nearshoring. “Gebrüder Weiss dorește să își consolideze relația de lungă durată cu România și să își valorifice investițiile pentru a sprijini rolul tot mai important al țării în comerțul regional și dezvoltarea economică”, a punctat Viorel Leca.
Pentru acesta, obiectivele pentru viitor sunt clare: “Vrem să devenim și mai eficienți și sustenabili ca furnizor de servicii logistice, precum și să ne diversificăm în continuare portofoliul și să convingem noi clienți de calitatea serviciilor noastre.”