Compania internațională de transport și logistică Gebrüder Weiss a obținut în 2022 o cifră de afaceri netă de 3,01 miliarde de euro, cu 18% mai mult decât în 2021 (2,54 miliarde de euro). Compania de servicii logistice își continuă astfel dinamica pozitivă din ultimii ani.

Gebrüder Weiss a reușit să-şi urmărească obiectivele strategice într-un context plin de provocări, extinzându-şi poziția pe piețele principale din Europa Centrală și de Est, SUA și Asia. De asemenea, a realizat progrese în digitalizare și atingerea neutralității climatice până în 2030. „Rezultatele înregistrate în toate sectoarele de activitate arată că suntem solid poziționați și pregătiți pentru un viitor sustenabil”, spune Wolfram Senger-Weiss, președintele CA al Gebrüder Weiss. A fost posibilă și majorarea ponderii capitalului propriu, astfel că aceasta se situează din nou în jur de 60% (2021: 57%), ceea ce evidențiază reziliența companiei.

Cu o cifră de afaceri de 1.479 milioane de euro, divizia transporturi rutiere a înregistrat o creștere de 16% (2021: 1.277 milioane de euro). Home Delivery a avut o evoluție similară cu cea din anul precedent, livrând aproximativ 1,53 milioane de expediții clienților casnici din Austria și Europa de Est (2021: 1,58 de milioane de expediții). Divizia Aerian și Maritim a reușit o creștere semnificativă, încheind anul cu o cifră de afaceri de 1.272 milioane de euro, cu 24% mai mult față de 2021 (1.024 milioane de euro). Tarifele mari de transport ale companiilor maritime şi aeriene au contribuit în mare măsură la creștere. Volumele de expediții ale DPD Austria, la care serviciul de coletărie Gebrüder Weiss deține calitatea de asociat, au rămas aproape constante, la 66 de milioane de colete.

În pofida războiului din Ucraina, a problemei energetice și a inflației în creștere, Gebrüder Weiss și-a urmat strategia de investiții în 2022. 67 de milioane de euro au fost investiți în consolidarea rețelei și în extinderea internațională a filialelor și serviciilor. În acest demers, compania s-a concentrat pe Germania, Ungaria, România și SUA, precum și pe Turcia și Georgia – ultimele două ca elemente centrale de legătură cu Coridorul Mijlociu.

În Germania, Gebrüder Weiss și-a consolidat poziția atât pe segmentul de transport aerian și maritim, cât și pe rutier. În sudul Germaniei, compania a finalizat procesul de rebranding al expeditorului Lode sub noua denumire de Gebrüder Weiss Waldkraiburg. Este planificată extinderea în continuare a rețelei de transport terestru în zonă, prin preluarea expeditorului Rentschler din Baden-Württemberg la începutul lui 2023. Odată cu dezvoltarea rețelei, a crescut și numărul angajaților cu 6%, până la aproximativ 8.400 de angajați (2021: 7.900)

Un element  al preocupărilor din 2022 a fost strategia de digitalizare „Best of Both Worlds”, care aduce laolaltă competențe operaționale și digitale. În acest scop, a continuat şi implementarea la nivel global a portalului myGW.

În Raportul de sustenabilitate publicat în 2022, Gebrüder Weiss și-a exprimat angajamentul față de obiectivele de sustenabilitate și dorința ca până în 2030 facilitățile logistice proprii ale companiei să funcționeze în manieră neutră din punct de vedere climatic. În acest scop, compania mizează pe energie electrică din surse regenerabile, astfel că anul trecut a instalat patru sisteme fotovoltaice noi în Germania, Austria și Elveția. Cu acestea, sunt deja operaționale 22 de astfel de sisteme care permit reducerea emisiilor de CO2 cu 1.110 t pe an. Se preconizează continuarea în 2023 pe această direcție în țările respective, precum și în Europa de Est.

Și domeniul sistemelor de propulsie alternative a cunoscut o dinamică ascendentă. După testarea cu succes pe distanțe lungi a camionului său cu hidrogen, Gebrüder Weiss va continua să investească în această tehnologie.

În 2023, urmează să fie utilizate în Germania 5 noi camioane cu H2. Există, şi planuri de a suplimenta în continuare numărul de furgonete electrice pentru transportul urban de mărfuri în Austria și Europa de Est.

Gebrüder Weiss anticipează că afacerile de logistică vor reveni la normal în 2023. Numărul expedițiilor e în prezent într-un ușor declin, iar tarifele pentru transportul aerian și maritim au scăzut aproape de nivelul din 2019. În acest context, este de așteptat și o tendință descendentă a cifrei de afaceri. Ca urmare a situației geopolitice generale, este posibil să apară dificultăți suplimentare. „Pandemia a arătat cât de eficient este segmentul de logistică și cât de rapid poate reacționa la condițiile-cadru în schimbare. Gebrüder Weiss a fost capabilă să-și consolideze baza financiară deja solidă, continuând totodată să impulsioneze inovația. În tot acest timp, suntem aproape de client și ne ajustăm oferta de servicii digitale în așa fel încât să răspundă nevoilor acestuia. Desigur, privim cu respect și îngrijorare actuala prognoză economică, inflația ridicată și războiul din Ucraina. Rămânem însă încrezători în pofida tuturor adversităților”, încheie Wolfram Senger-Weiss.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut