Piața locală și internațională de transport și logistică trece printr-o perioadă de adoptare a celor mai noi tehnologii, urmând ca, treptat, să implementeze soluții avansate pentru o mai bună eficientizare a operațiunilor, potrivit Gebrüder Weiss România. Compania austriacă investește permanent în noi soluții tehnologice pentru a veni în întâmpinarea clienților, cea mai nouă dintre acestea fiind platforma MyGW. „Piața de profil urmărește evoluția tehnologiei și se adaptează constant. Ca urmare a apariției de gadgeturi, platforme ce permit interconectarea de sisteme, dispozitive sau obiecte, digitalizării și automatizării, procesele logistice au devenit mai rapide și mai eficiente, iar activitatea de transport mai sustenabilă. Anumite operațiuni, precum evidența stocurilor, sunt monitorizate și controlate prin tehnologie, cu o acuratețe mult mai mare”, a declarat Viorel Leca, Director General al Gebrüder Weiss România.

Potrivit acestuia, în prezent, în România, conceptul de automatizare se aplică la un nivel scăzut care permite totuși competitivitatea jucătorilor, însă piața nu este matură astfel încât să permită susținerea și amortizarea unor astfel de investiții. În plus, provocările existente pe plan local, cum ar fi infrastructura deficitară sau lipsa reglementărilor legislative, reprezintă, de multe ori, piedici în acest sens.

Astfel, câteva dintre inovațiile tehnologice ce vor influența din ce în ce mai mult piața de transport și logistică sunt reprezentate de vehicule electrice sau hibrid, pe bază de hidrogen sau autonome, AI, infrastructura care să permită interconectarea diferitelor mijloace de transport, automatizarea depozitelor cu ajutorul roboților, interfețe cu TMS sau instrumente de track& trace. „În anumite țări din regiune, mai avansate, sunt testate sau chiar implementate sisteme care sunt aproape necunoscute pentru piața românesacă, precum livrări cu drona, augmented & virtual reality, roboți activi în depozite sau vehicule autonome”, a punctat Viorel Leca.

Pentru a ține pasul cu nevoile clienților, dar și cu inovațiile tehnologice, GW România caută soluții care să îmbunătățească procesele și să ușureze fluxurile. În acest sens, compania testează echipamentele cu podea dublă, care ajută la optimizarea modului de încărcare a mărfurilor în camioane. De asemenea, s-au realizat investiții în închirierea de containere mobile (wab-uri) care optimizează spațiul de încărcare, iar pentru sortarea mărfurilor destinate livrărilor la domiciliu a fost implementată o bandă semiautomată de sortare.

Compania a investit doar anul trecut peste 1 milion de euro, din care un procent important a fost direcționat către digitalizarea și tehnologizarea hub-urilor, urmând să își mențină și în continuare traiectoria în acest sens. „Pe lângă investițiile în echipamente pentru transferul electronic de date (ex. scanere), în ultimii ani ne-am axat pe implementarea unei tehnologii care să ofere clienților transparență totală privind procesele de transport și logistice, informații în timp real și un canal de comunicare directă cu noi. Un astfel de instrument este ETA (Estimated Time of Arrival), lansat în 2020 și integrat în portalul pentru clienți, myGW, ce oferă posibilitatea de a urmări procesul de expediere online, inclusiv timpul estimat de sosire a comenzilor. De asemenea, portalul lansat de curând în România, myGW, oferă partenerilor informații în timp real despre fluxul de mărfuri, precum și acces la toate documentele de transport relevante. În plus, clienții pot plasa comenzi de transport sau comunica cu operatorii GW direct din portal.

În paralel cu investițiile în proiecte de tehnologizare și digitalizare, GW a alocat fonduri și pentru școlarizarea angajaților, dar și pentru calibrarea proceselor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut