Gebrüder Weiss România a anunțat testarea, pentru prima dată pe plan local, a unui camion electric, iar rezultatele obținute deschid posibilitatea achiziționării și operării unor astfel de camioane în activitățile zilnice de transport.

Gebrüder Weiss România a testat pentru 10 zile în luna mai un autotractor Volvo FH Electric 4×2, echipat cu un pachet de 6 baterii (540 kWh). Acțiunea a fost realizată în parteneriat cu un client important din industria de sisteme de siguranță auto și Volvo Trucks. „În perioada 10-19 mai, camionul electric a realizat mai multe curse zilnic, fiind monitorizat constant de echipa de proiect. Astfel, testarea acestuia ne-a oferit posibilitatea de a înțelege mai bine oportunitățile și constrângerile operării unor unități de transport 100% electrice”, a declarat Viorel Leca, Director General al Gebrüder Weiss România.

În perioada de testare, camionul electric a efectuat zilnic mai multe curse între Brașov și Sfântul Gheorghe, dar și curse locale în zona Brașovului. Zilnic, acesta a efectuat, în medie, 150 km și a transportat materii prime, produse finite, dar și ambalaje destinate industriei auto între diferite puncte de lucru. „Suntem încântați să vedem un interes ridicat pentru camioane electrice în România. Acest test a relevat că, inclusiv pe rute scurte, prin suprapunerea timpilor de încărcare a bateriei camionului cu încărcarea/descărcarea mărfii, putem atinge un grad de utilizare foarte ridicat adică un rulaj zilnic de 400-500 km, cu un impact favorabil asupra rentabilității camioanelor electrice”, a adăugat Cătălin Enache, Electromobility Key Account, Volvo Trucks România.

Cu această ocazie, Gebrüder Weiss a dorit să testeze și să înțeleagă ce presupune exploatarea noi tehnologii, în contextul unui cost de achiziție superior unui camion convențional și a unei infrastructuri insuficient dezvoltată momentan în România. S-au avut în vedere, printre altele, considerente precum fiabilitate, consum, autonomie, timp de încărcare. Iar rezultatele obținute au fost satisfăcătoare, astfel că deschid posibilitatea achiziționării și operării unor astfel de camioane în activitățile zilnice de transport. În prezent, acestea se pot fi integrate pe distanțe medii, de până la 150-200 km tur-retur, cu condiția existenței unei stații de încărcare la capăt de traseu. „Eficiența camionului electric, ca și în cazul autoturismului, este strâns legată de o multitudine de factori, precum și de stilul de condus, gradul de încărcare, condițiile meteo și multe altele. Totuși, ținând cont de acest aspect, am avut șansa de a testa cum poate fi operat eficient un astfel de camion și care sunt diferențele față de unul convențional / diesel”, a mai spus Viorel Leca.

Gebrüder Weiss acordă o atenție deosebită inițiativelor cu impact pozitiv asupra mediului. La nivel de grup, compania crește de câțiva ani ponderea motoarelor alternative în transportul de mare tonaj și dezvoltă soluții cu emisii reduse pentru last mile. De exemplu, în zona metropolitană din Viena, un camion electric este folosit la transportul local, iar clienții finali din Austria sunt aprovizionați cu vehicule electrice. În plus, unul dintre primele camioane pe bază de hidrogen din lume funcționează în mod regulat în Elveția din ianuarie 2021, iar în Germania este planificată pentru 2023 implementarea a încă cinci camioane cu H2.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut