Gebrüder Weiss România a lansat, începând cu 15 octombrie, o nouă rută de transport de mărfuri, către și dinspre Republica Moldova. Astfel, compania își consolidează poziția pe piața de transport din regiune și răspunde nevoilor jucătorilor din România, dar și din Moldova.

Republica Moldova, o țară cu o populație de peste 2,5 milioane de locuitori, devine tot mai mult o destinație pentru exporturile din România, dar și pentru importurile pe piața locală. “Decizia de a deschide noua linie de transport către Republica Moldova a venit în contextul cererii tot mai mari din piață și din dorința de a rămâne competitivi și a oferi clienților soluții adaptate nevoilor lor. De asemenea, am observat că există un potențial de dezvoltare a serviciilor pe care le oferim, atât pentru transportul dinspre România, cât și pentru cel către țara noastră”, a declarat Viorel Leca, Director General Gebrüder Weiss România.

Compania va asigura plecări săptămânale către și dinspre Moldova și va transporta marfă generală, dar și ADR, în regim de grupaj. În plus, compania poate prelua, la cerere, efectuarea formalităților vamale și oferă un timp de tranzit ”next day” atât pentru importuri, cât și pentru exporturi, respectiv a doua zi după efectuarea formalităților vamale.

Potrivit lui Viorel Leca, noua linie de transport a venit și în întâmpinarea solicitărilor filialelor din zona Balcanilor – Bulgaria, Macedonia, Serbia – care se aflau deja în căutarea unei soluții pentru integrarea Republicii Moldova în rutele deservite. “Prin acest pas, vom crea sinergii între filialele Gebrüder Weiss și, pe termen mediu, vom creşte treptat volumele transportate pe această rută și vom lansa chiar și a doua linie săptămânală către / dinspre Republica Moldova.”

Decizia Gebrüder Weiss România e parte a unui context benefic, pentru că economia Moldovei dă deja semne de revenire, după ce anul 2022 a fost marcat de problemele generate de războiul din Ucraina și criza energetică acută. Conform prognozei realizate de autoritățile din Chișinău în Proiectul Cadrului bugetar pe termen mediu (2024-2026), în următorii doi ani se anticipează o evoluție stabil pozitivă cuprinsă între 4,5-5%, în ciuda contextului actual. Datele statistice mai arată că, în ianuarie-august 2023, România a fost principalul partener comercial al țării de peste Prut, atât în ceea ce privește importurile (15,6% din total), cât și exporturile (33,3% din total), în creștere cu 6,2% faţă de perioada similară din 2022.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut