Compania franceză de logistică Gefco, aflată sub controlul căii ferate ruse Rzd și cu o participație minoritară la Stellantis, se află acum în furtuna de sancțiuni impuse Rusiei. Această situație i-ar putea accelera vânzarea, notează Trasporto Europa.

Vânzarea de către grupul Peugeot-Citroën a 75% din compania de transport Gefco către compania feroviară rusă Rzd, care a avut loc în 2012, a părut inițial o afacere bună, în special pentru francezi, care au încasat 800 de milioane de euro. Apoi, consecințele negative ale pandemiei de Covid-19 au determinat compania rusă să dorească să vândă cel puțin o parte din pachetul de acțiuni, iar în iunie 2021 agenția Reuters scria că cei doi parteneri ar fi dat un mandat lui JP Morgan și Rothschild să vândă cel puțin parte a companiei, pentru a strânge două miliarde de dolari.

Acum, odată cu invadarea Ucrainei de către Rusia și mai ales prin prisma sancțiunilor UE și ale altor țări, soarta Gefco revine în prim-plan. Activitățile sale ar putea intra sub sancțiuni și asta ar fi o problemă atât pentru Rzd, care ar pierde o sursă de venituri și o activitate strategică în logistica globală, cât și pentru Stellantis, deoarece compania franceză transportă o mare parte din noile sale vehicule. Această situație ar putea accelera vânzarea Gefco, chiar dacă deocamdată nu a apărut niciun zvon concret despre asta.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut