![](https://logisticpost.ro/wp-content/uploads/2023/06/pexels-sofer-in-camion.jpg)
Deși sistemul de parcare din Georgia dispune de sute de locuri libere, șoferii turci de camioane sunt direcționați către zone împădurite, situate la 250-300 km de Batumi, sub pretextul că parcările ar fi ocupate, scrie Lojiport. În aceste locații izolate, șoferii se confruntă cu dificultăți majore în satisfacerea nevoilor de bază, precum accesul la hrană, apă și facilități sanitare.
Vicepreședintele Partidului DEVA și deputat de Istanbul, Hasan Karal, a adus această situație în atenția Parlamentului, subliniind problemele cu care se confruntă șoferii de camioane implicați în transporturile de export. El a evidențiat perioadele lungi de așteptare impuse în mod arbitrar la granițele din Ardahan și Artvin, care cauzează pierderi economice semnificative, perturbări ale comerțului internațional și dificultăți pentru angajații din sectorul logistic.
Karal a sesizat Ministerul Comerțului, adresând o întrebare oficială ministrului Ömer Bolat privind aceste practici discriminatorii. Deputatul a semnalat și acuzațiile potrivit cărora șoferii turci ar fi obligați să plătească taxe suplimentare pentru tranzacțiile efectuate în afara orelor de program, ceea ce agravează situația logisticienilor. În special, Karal a atras atenția asupra situațiilor în care șoferii sunt opriți în mod intenționat pe marginea drumului de poliția georgiană, sub pretextul “ajustării fluxului” către granița turcă, în loc să fie redirecționați către parcările TIR din Batumi, chiar dacă acestea dispun de spații libere. Aceste practici, repetate frecvent, afectează negativ sănătatea fizică și mentală a șoferilor, fiind considerate o încălcare a drepturilor omului și generează perturbări în fluxul comerțului internațional.
Karal a subliniat necesitatea unei intervenții urgente pentru a stopa aceste practici, care aduc prejudicii atât șoferilor, cât și sectorului logistic.