Bundestag-ul a aprobat transpunerea în legislația germană a reglementărilor UE privind detașarea, în contextul Pachetului de Mobilitate, și a adoptat un proiect de lege corespunzător. Modificarea germană privind dreptul la detașare afectează companiile cu sediul într-un alt stat membru UE care angajează șoferi în Germania.
Bundestagul a aprobat un proiect de lege „pentru a reglementa detașarea șoferilor în sectorul transportului rutier și pentru a impune dreptul de a detașa peste graniță, în străinătate”. Proiectul de lege prevede, printre altele, modificări ale Legii lucrătorilor detașați, ale Legii salariului minim și ale Legii privind angajarea temporară. Scopul este de a aplica în viitor legea detașării în sectorul traficului rutier și de a implementa Directiva UE 2020/1057 corespunzătoare în dreptul german, după cum relatează Verkehrs Rundschau.
Şoferii care lucrează în Germania, dar sunt angajați de o companie cu sediul în altă țară din UE vor fi afectați. Legea detașării reglementează, printre altele, aspecte precum timpul maxim de lucru sau perioadele minime de odihnă. Directiva mai prevede că șoferii detașați sunt remunerați în timpul activității lor în alte țări UE conform reglementărilor locale.
Potrivit guvernului federal, șoferii care circulă doar prin țările UE și efectuează transport bilateral nu sunt afectați de reglementări. Potrivit legii, companiile cu sediul într-un alt stat membru trebuie să depună o notificare de detaşare cel târziu la momentul începerii acesteia. Un portal multilingv este disponibil în acest scop.
În plus, trebuie să le ofere șoferilor anumite documente pentru perioada petrecută în străinătate, care trebuie prezentate la cerere.
Prevederile privind amenzile din Legea privind lucrătorii detașați au fost, de asemenea, modificate în conformitate cu cerințele de raportare și documentare modificate.
Din punct de vedere al Confederației Patronatelor Germane (BDA), numeroasele cerințe de verificare și documentare duc la o birocrație sporită pentru companiile din sectorul transportului rutier. În plus, înăsprirea reglementărilor de cabotaj nu va contribui la atenuarea problemei penuriei șoferilor din Germania.
Pe de altă parte, Jürgen Fein, de la controlul financiar vamal pentru munca nedeclarată, vede mai multă claritate juridică pentru șoferi, companii și autoritățile de control, deoarece acum știu ce documente trebuie să fie purtate și prezentate la cerere. Șoferul trebuie să aibă o notificare de expediere atunci când efectuează o călătorie de cabotaj, care indică angajatorul și durata detașării.
Asociaţiile germane salută acest regulament, considerând că va crea un cadru competitiv mai corect, adecvat şi echilibrat. În plus, introducerea uniformă a tahografelor inteligente de generaţia a doua pe toate vehiculele până în 2026, va duce la o detectare de la distanţă, mai facilă, a încălcărilor legii detaşării.