La o săptămână de la introducerea noilor reguli ale pachetului Mobilitate, germanii au analizat problema noilor intrări în tahograf. Portalul Eurotransport.de a publicat statisticile și s-a consultat pe acest subiect cu BAG.

Potrivit estimărilor făcute la granița germano-belgiană, doar unu din trei șoferi de camion au oprit la prima parcare de frontieră. Celelalte mașini trec fără oprire, ceea ce înseamnă că șoferii ignoră deocamdată noua obligație. Așa se explică și de ce noile reguli – care impun introducerea simbolului ţării în tahograf de fiecare dată când se trece o graniță – încă nu a provocat haos pe drumuri.

Deşi până acum BAG pare să fie indulgent, oferind cel mult lecţii privind introducerea noilor reguli, sancțiunile sunt deja în curs de pregătire și valoarea lor a fost stabilită oficial. Amenda ar trebui să fie de la 125 la 250 de euro pentru șofer și de la 375 la 750 de euro pentru transportator. Suma finală va depinde de evaluarea „infracțiunii” de către serviciul de inspecție şi încadrarea la „neglijență” sau la nerespectarea deliberată a legii.

Pentru reamintire, noua obligație a fost descrisă în regulamentul UE 165/2014 modificat, cu următoarea formulare: „Conducătorul auto introduce simbolurile țărilor în care începe și își încheie perioada zilnică de lucru în tahograful digital. Din 2 februarie 2022, la începutul primei opriri după trecerea frontierei unui stat membru, șoferul introduce simbolul țării în care a intrat. Această primă oprire are loc la cea mai apropiată zonă de parcare posibilă de la graniță sau după trecerea acesteia”.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut