În doar patru zile de controale, BALM a aplicat amenzi în valoare totală de 109.797 de euro. Inspectorii germani au efectuat două operațiuni mari în ianuarie, fiecare cu durata de două zile, acoperind peste 30 de puncte de control și implicând aproximativ 170 de ofițeri.
Prima operaţiune a avut loc în perioada 11-12 ianuarie, fiind verificate 648 de camioane. Potrivit 40ton.net, au fost identificate 14 cazuri de cabotaj ilegal, precum și 15 autovehicule cu o stare tehnică necorespunzătoare (din care 2 cu injecție defectuoasă de AdBlue). De asemenea, tahograful unui camion fusese manipulat, iar un alt vehicul avea tahograful defect.
A doua operaţiune a avut loc în perioada 24-25 ianuarie, vizând de această dată 870 de vehicule. Au fost identificate 43 de cazuri de cabotaj ilegal, 4 vehicule prezentau defecţiuni tehnice, inclusiv un caz cu injecția de AdBlue defectuoasă. În această campanie, a fost analizată atent şi respectarea timpilor de lucru de către şoferi, constatându-se până la 58 de încălcări.
Deşi în timpul ambelor controale șoferii au fost întrebați despre locurile în care și-au efectuat pauza de 45 h, nu a fost găsită nicio situație în care o astfel de odihnă în cabină să poată fi dovedită. Acest lucru şi pentru faptul că aceste controale nu s-au desfăşurat în weekend, astfel că nu puteau surprinde pe nimeni „în flagrant”.