De la 1 decembrie 2023, vor intra în vigoare noile taxe pentru vehiculele industriale în Germania, legate de emisiile de CO2, după cum şi-a dorit ministrul federal al Transporturilor, Volker Wissing. Din iulie 2024, vehiculele comerciale de până la 3,5 t ar trebui să plătească şi ele taxă. De asemenea, este posibilă şi introducerea unor taxe locale.

Parlamentul german a aprobat modificările aduse sistemului de taxare rutieră. Noile tarife vor intra în curând în vigoare şi vor aduce creșteri de peste 80% pentru majoritatea transportatorilor.

De la 1 decembrie 2023, la tarifele existente va trebui adăugată o taxă complet nouă pentru emisiile de gaze cu efect de seră, cu o sumă de bază de 15,8 cenți pe kilometru. Deci, de exemplu, în locul celor 19 cenți actuali, de la 1 decembrie, proprietarul unui camion Euro 6 cu cinci axe va plăti 35 de cenți pentru fiecare kilometru. În plus, parlamentul german a aprobat extinderea sistemului de taxare la vehiculele cu MTMA între 3,5 și 7,5 t, de la 1 iulie 2024.

Potrivit 40ton.net, Germania estimează că, doar în primii câțiva ani (2024-2027), taxele de drum mai scumpe și extinse îi vor oferi în plus 30,5 miliardede euro, din care doar jumătate vor ajunge la infrastructura rutieră. Cealaltă jumătate va fi alocată dezvoltării căii ferate federale. „Nu mai putem opri creșterea taxelor de drum. Acum este cu atât mai important să le arătăm clienților și publicului ce înseamnă o decizie îndoielnică pentru noi toți. Logistica susţine deja povara uriașă a costurilor, deoarece prețurile camioanelor și remorcilor noi, de exemplu, au a crescut semnificativ, la fel ca energia și plata angajaților calificați”, spune Micha Lege, președintele statului federal Baden-Württemberg. Potrivit Asociației Transportatorilor de Marfă și Companiilor de Logistică, taxa de CO2, care diferențiază tarifele de drum pentru prima dată, reprezintă „o sarcină suplimentară pe costuri de până la 20% pentru transportatorul de mărime medie.”

Ministrul Bavarez al Economiei, Hubert Iwanger, a criticat, de asemenea, creșterea taxelor pentru camioane. „Această lege fără sens trebuie oprită și corectată. Dacă doriți cu adevărat să reduceți utilizarea combustibililor fosili în transport, trebuie să oferiți un sprijin mai bine direcționat pentru alternative, cum ar fi pentru camioanele cu hidrogen. Programele de finanțare pentru acestea sunt blocate în mod special de guvernul federal.” Hubert Ivanger consideră că suprataxa va crea o povară suplimentară pentru economie și consumatori de peste 7 miliarde de euro, iar costurile pe kilometru în industria transporturilor vor fi „aproape dublate”.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut