De la 1 decembrie anul trecut, taxele de drum din Germania au fost majorate cu până la 83%, ceea ce înseamnă că, pentru un ansamblu care parcurge 120.000 km/an, costul creşte cu aproape 20.000 de euro. Apoi, de la 1 iulie, şi vehiculele cu MTMA între 3,5 și 7,5 t, vor fi supuse taxelor de drum. Deşi, per total, contribuţia taxelor de drum la bugetul de stat va fi de circa 31 de miliarde de euro pe patru ani (2024-2027), doar o mică parte din această sumă va fi alocată dezvoltării infrastructurii rutiere.

Potrivit 40ton.net, Autobahn GmbH, responsabilă de întreținerea autostrăzilor germane, inclusiv de extinderea parcărilor pentru camioane, a primit un buget de 6,03 miliarde de euro pentru investițiile sale, cu 0,49 miliarde de euro mai mult faţă de 2023. Cu alte cuvinte, bugetul pentru autostrăzi și parcări va crește cu mai puțin de 11%.

Pe de altă parte, bugetul pentru calea ferată de stat germană Deutsche Bahn a crescut semnificativ, cu 4,37 miliarde EUR, în special pentru un proiect major de modernizare a rețelei, pentru promovarea utilizării trenurilor în detrimentul transportului rutier. Cele 4 miliarde de euro reprezintă doar prima etapă, planurile totale până în 2027 incluzând creșterea cheltuielilor pentru extinderea căilor ferate cu 70 de miliarde de euro.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut