Potrivit Transport-online.de, totul a început cu un raport comandat de sindicatul german Verdi, care îşi dorea să examineze dacă interzicerea subcontractanților din industria de curierat şi coletărie ar fi legală. Iar sindicatul a primit confirmarea că aceasta este singura soluție pentru eliminarea condițiilor precare de muncă din industrie. De cealaltă parte, Asociația Federală de Logistică de Colete și Express (BIEK) a contrazis cu fermitate acest lucru, vorbind despre cercetare unilaterală şi „ipoteze inexacte, incomplete și unilaterale privind condițiile de muncă din industria de coletărie” pe care s-a bazat raportul.

Pe 9 octombrie, Controlul financiar vamal pentru munca nedeclarată (FKS) din Germania a verificat industriile de curierat, express și coletărie. Accentul a fost pus pe toate activitățile din industrie, cum ar fi colectarea, transportul și manipularea, precum și pe livrarea tuturor tipurilor de colete.

În cadrul campaniei, a fost verificată, printre altele, respectarea salariului minim legal, de 12 euro/oră, aplicabil în mare parte a industriei. De asemenea, a fost verificată şi plata asigurărilor sociale și angajarea ilegală a străinilor.

Ofițerii au chestionat aproximativ 9.600 de persoane din întreaga țară cu privire la relațiile lor de muncă și au efectuat aproape 280 de verificări ale documentelor de afaceri. Potrivit unui bilanț inițial, în aproape 2.000 de cazuri au existat indicii care au necesitat examinări suplimentare de către FKS. Procesele penale au fost deja inițiate la fața locului în 60 de cazuri, inclusiv pentru reținerea contribuțiilor la asigurările sociale, iar proceduri contravenționale au fost aplicate în alte 95 de cazuri, în principal din cauza raportării încălcărilor și nedeținerii documentelor de identitate. Urmează acum verificări ample, datele angajaților colectate la fața locului fiind comparate cu statul de plată și contabilitatea companiei, precum și cu alte documente. „Salutăm controalele efectuate de FKS în industria de coletărie”, a declarat președintele BIEK, Marten Bosselmann. „Controalele au o contribuție semnificativă pentru a se asigura că puținele «oi negre» din industrie nu dăunează reputației celorlalte companii solide și decente. Facem tot ce ne stă în putință pentru a ne asigura că în industrie există condiții de muncă bune și corecte. Experiența a arătat că este de așteptat ca majoritatea cazurilor suspectate să fie doar nereguli administrative minore. Prezumția de nevinovăție încă se aplică.”

Marten Bosselmann consideră că ar fi util dacă FSK ar comunica în mod transparent câte companii au fost chestionate și care este raportul dintre nereguli și corectitudine. „Este nevoie de mai multă claritate, pentru a ști cum pot fi remediate nemulțumirile.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut