Prețurile de producție pentru servicii au crescut recent în mod semnificativ în Germania, mai ales prețurile pentru transportul rutier de mărfuri și serviciile de expediere de marfă evoluând în mod deosebit.

După cum relatează Verkehrs Rundschau, în cel de-al doilea trimestru din 2024, prețurile de producție pentru servicii din Germania au fost cu 2,3% mai mari faţă de T2 2023. Potrivit Oficiului Federal de Statistică (Destatis), prețurile au crescut cu 1% față de T1 2024. Creșteri puternice de preț față de aceeași perioadă a anului trecut s-au înregistrat în special în transportul rutier de mărfuri și în transportul de mărfuri maritim și aerian.

Cu un plus de 3,3% în T2 2024, față de același trimestru al anului precedent, sectorul de transport și depozitare a înregistrat cea mai puternică creștere a prețurilor din toate sectoarele serviciilor, mai ales ca urmare a preţurilor mai mari cu 6,7% la serviciile de expediere, faţă de trimestrul similar al anului precedent. Cu un plus de 6% față de același trimestru al anului precedent, s-a înregistrat și o creștere semnificativă a transportului rutier de marfă. Pe lângă creșterea taxei pentru camioane la începutul anului, aceasta s-a datorat creșterii costurilor salariale și cu personalul.

În zona transportului maritim de mărfuri tarifele de transport au crescut ca urmare a atacurilor Houthi din Marea Roșie (+4,6% faţă de T2 2023), în vreme ce în transportul aerian de mărfuri un volum crescut de achiziții de către consumatorii privați din Asia de la comercianții cu amănuntul online au dus la blocaje de capacitate și, în consecință, la prețuri mai mari.

Prețurile pentru alte servicii poștale, expres și de curierat au crescut, de asemenea, brusc, cu 5,1%, față de același trimestru al anului precedent, din cauza costurilor mai mari cu energia și a costurilor crescute cu personalul.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut