Căutarea șoferilor profesioniști se îndreaptă din ce în ce mai mult spre ţările din est. Ca urmare, astăzi pot fi întâlniţi cu ușurință, de exemplu, oameni din Kârgâzstan în industrie și la companii care chiar se specializează în angajarea unor astfel de șoferi. Prin urmare, în parcări se desfășoară o nouă serie de discuții educaționale.

Potrivit portalului Osthessen News, reprezentanți ai campaniei „Faire Mobilität”, care vizează educarea șoferilor în domeniul drepturilor sociale din Germania, au putut fi găsiți în parcările de camioane din Germania pe tot parcursul lunii noiembrie. Această acțiune a fost organizată de sindicatul DGB, dar se bazează pe finanțare din partea guvernului german, în special a Ministerului Federal al Muncii. Principalii săi destinatari sunt șoferii din afara Uniunii Europene, de la ucraineni și bieloruşi, la noii-veniți din țări din Asia Centrală, precum Kârgâzstan, Kazahstan sau Tadjikistan.

Faire Mobilität se concentrează aici pe două fenomene. În primul rând, șoferii sunt informați că sisteme precum 4/2 (luni) necesită cazare la hotel aranjată în mod regulat pentru perioade complete de odihnă săptămânală. A doua problemă este existența salariului minim german în timpul cabotajului sau așa-numitele detaşări. Aici, „Faire Mobilität” îi încurajează chiar pe noii veniți din afara Uniunii Europene să intenteze procese împotriva angajatorilor, să ceară salarii mai mari de până la trei ani în urmă, inclusiv ore suplimentare, învăţându-i că un card tahograf obișnuit care documentează rutele în Germania va fi dovada potrivită.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut