Faptul că Germania sau Franţa au înmatriculat anul trecut cele mai multe vehicule din Europa nu constituie o surpriză. În schimb, 2021 a adus o creștere record a pieței poloneze de camioane, adică pentru prima dată în istorie numărul de vehicule noi de până în 16 tone a trecut de nivelul de 30.000 de unităţi. Astfel, Polonia a reușit să urce pe podium.

În ceea ce privește livrările de camioane, 2021 a fost un an cu adevărat special. Interesul pentru camioanele noi s-a dovedit a fi enorm, prin prisma nevoilor mari de transport și a revenirii asupra înlocuirilor de flote suspendate din primul an de pandemie. Pe de altă parte, capacitatea de producție adesea a șchiopătat – companiile au fost nevoite să oprească activitatea sau să întârzie livrările din cauza lipsei de componente. Prin urmare, au existat situații în care transportatorii au comandat ceea ce era pur și simplu disponibil.

În ultimul an, 32.684 dintre vehiculele medii şi grele (sub 16 t) au fost înmatriculate în Polonia, ceea ce s-a dovedit a fi al treilea cel mai mare rezultat de pe întreg continentul. Doar Franța, pe locul doi, și Germania, liderul paneuropean, au avut un număr mai mare de înmatriculări.

În continuare Polonia se află încă departe de lider, pentru că piața pentru vehicule medii și ușoare de până la 16 tone este mai mică de câteva ori faţă de Germania. Prin urmare, germanii au înmatriculat 78.981 de vehicule noi de peste 3,5 tone (sub 16 t) pe tot parcursul anului trecut, iar Polonia a înmatriculat puţin peste 32.000.

Piaţa poloneză se aşteaptă ca în curând să crească semnificativ cererea pentru vehicule medii, inclusiv pentru şasiul uşor de 7,5 tone, multe companii fiind descurajate de noile amenzi din Polonia să forţeze încărcarea pe cele de 3,5 t.

În general, în 2021, înmatriculările de vehicule comerciale în UE au crescut cu 9,6%, ajungând la 1.880.682 de unități, în mare parte datorită bazei scăzute înregistrate în prima jumătate a anului 2020.

Cu toate acestea, rezultatul rămâne cu mult sub cele 2,1 milioane de unități vândute în 2019. Cu excepția Spaniei (-2,8%), toate piețele majore din UE au înregistrat o creștere anul trecut. Italia a înregistrat cel mai mare câștig procentual între pieţele majore (+15,5%), urmată de Franța (+7,8%), în timp ce înmatriculările au crescut cu doar un modest 0,6% în Germania.

În România, creşterea a fost de 22%, de la 18.664 de unităţi înmatriculate în 2020, la 22.772 de vehicule în 2021.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare