Industria maritimă din nordul Germaniei este mai încrezătoare în viitor, dar în același timp își exprimă îngrijorarea cu privire la condițiile generale. După cum a anunțat Camera de Comerț și Industrie (IHK) Nord – asociație a celor 133 de camere de industrie și comerț din nordul Germaniei din Saxonia Inferioară, Bremen, Hamburg, Schleswig-Holstein și Mecklenburg-Pomerania de Vest – subsectoarele de transport maritim, management portuar și construcții navale au înregistrat creșteri semnificative ale indicelui climatului de afaceri față de toamna lui 2023. Cu toate acestea, companiile sunt preocupate de condițiile economice, costurile cu forța de muncă, evoluțiile prețurilor energiei și lipsa continuă de muncitori calificați.

După cum relatează Verkehrs Rundschau, barometrul economic a înregistrat cea mai semnificativă creștere a construcțiilor navale. Comparativ cu toamna, acesta a crescut cu aproape 62 de puncte, la 117 de puncte, dintr-un maxim de 200 de puncte. Șantierele navale văd riscuri economice în recrutarea de muncitori calificați (94%), dezvoltarea costurilor cu forța de muncă (73%), dezvoltarea cadrului de politică economică (81%) și prețurile la energie și materii prime (42%).

Pentru industria portuară, indicele climatului de afaceri a crescut cu 9 p, până la 102 p. Aproximativ 94% consideră situația actuală de afaceri ca bună sau cel puțin satisfăcătoare. Cu toate acestea, peste 59% văd riscuri în ceea ce privește dezvoltarea costurilor cu forța de muncă și fiecare a doua companie se plânge de deficitul permanent de muncitori calificați și de condițiile economice.

Perspectivele economice s-au îmbunătățit și în transportul maritim. Indicele climatului de afaceri a înregistrat o creștere de aproximativ 36 p, sărind la aproape 104 p. Mai mult de trei sferturi dintre companiile de transport maritim chestionate se așteaptă ca situația afacerilor să se dezvolte mai favorabil sau cel puțin să rămână aceeași. La aproximativ 85%, cadrul politicii economice este o preocupare majoră pentru industrie, iar atacurile Houthi asupra navelor din Marea Roșie contribuie la incertitudine. Companiile văd riscuri suplimentare în dezvoltarea prețurilor energiei și materiilor prime (63%), precum și a costurilor cu forța de muncă (57%) și lipsa de muncitori calificați (51%).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut