Potrivit operatorului de taxare Toll Collect, kilometrajul camioanelor din rețeaua germană de taxare a crescut din nou în 2021, cea mai frecventată rută fiind în continuare A2. Comparativ cu 2020, kilometrajul de camioane din rețeaua de taxare din Germania a crescut de la 40,3 miliarde de kilometri, la 41,8 miliarde de kilometri în 2021. Creșterea a fost justificată în principal de efectele pandemiei.

În a doua jumătate a lui 2021, kilometrajul pe drumurile principale federale cu taxă a fost de aproximativ 20,9 miliarde de kilometri. Deși rețeaua de autostrăzi reprezintă doar un sfert din rețeaua de taxare, generează mai mult de patru cincimi din kilometrajul total, potrivit operatorului de taxare. Pentru perioada de raportare, asta înseamnă un kilometraj de 17,1 miliarde km pe autostradă.

La sfârșitul lunii decembrie 2021, lungimea rețelei de drumuri cu taxă era de 101.690 km. La acea vreme, rețeaua de taxare era împărțită în aproximativ 142.000 de secțiuni tarifare pentru încasarea taxei pentru camioane. Cele mai aglomerate secțiuni ale autostrăzii se află încă în zona A2 din jurul Hanovrei. În comparație cu o porțiune medie, acestea au trafic de aproximativ trei ori și jumătate mai mare.

Pe drumurile federale, spre deosebire de 2020, secțiunile B10 de lângă Karlsruhe nu mai sunt printre primele cinci. Noii fruntași sunt secțiunile B3 din Hamburg, ca urmare a modernizării trecerii Köhlbrand din portul Hamburg. În medie, aproape 5.000 de camioane pe zi folosesc zona de acces imediat la joncțiunea Hamburg-Waltershof. În raport cu o secțiune medie de drum federal, primele cinci ale B3 ajung la peste 20 de ori mai mult.

Raportul Toll Collect a avut în vedere şi ritmul săptămânal de condus pe rețeaua de autostrăzi. După încheierea interdicției de duminica, la ora 22, mai mult trafic de camioane curge în Germania pe tronsoanele de autostradă din apropierea graniței cu Polonia și Cehia decât în sens opus. Potrivit operatorului de taxare, acest dezechilibru poate fi observat și în zilele de luni și, într-o măsură mai mică, marțea. Joi și mai ales vineri și sâmbătă, există trafic intens spre ieșire, în timp ce traficul spre Germania poate fi descris ca fiind liniștit.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut