Săptămânalul german DVZ a efectuat un sondaj în rândul a 66 de companii de transport, dorindu-şi să afle despre impactul creșterii taxei rutiere din Germania de anul trecut şi despre capacitatea de a transfera aceste costuri clienţilor lor.

Scumpirea taxelor de drum cu 83% în Germania a avut la bază pe de o parte încurajarea trecerii la camioane electrice, iar pe de alta oferirea de fonduri pentru reconstrucția majoră a infrastructurii feroviare.

După cum relatează 40ton.net, taxele germane au crescut la 1 decembrie 2023 cu până la 83% pentru categoriile de vehicule mai populare. În practică, aceasta înseamnă o cheltuială suplimentară de câțiva cenți pentru fiecare kilometru, ceea ce poate diminua semnificativ profitul din transport. Conform studiului DVZ, unele companii au fost nevoite să acopere această cheltuială din propriile buzunare.

Doar pentru 43% dintre respondenți clienții au acoperit întreaga creștere a taxei (de fapt, cel puțin 90% din ea). Alţi 40% au obținut între 70 şi 90% de la clienţi, în vreme ce 12% au obținut doar sprijin parțial, între 30 și 70% din costul suplimentar. Alţi 5% au reușit să obțină doar o creștere minimă a ratelor.

Cu alte cuvinte, mai puțin de jumătate dintre transportatori au contat pe acoperirea completă a costurilor majorării taxei, concluzionează 40ton.net.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut