Într-un amendament la Legea privind circulația rutieră (StVO), guvernul german intenționează să introducă un semn unic de circulație la nivel național pentru zona de încărcare, precum și să sancționeze neactivarea sau dezactivarea sistemului de asistenţă la frânarea de urgență (EBA), relatează Verkehrs Rundschau.

În Germania, va fi introdus un indicator la nivel național – „Zonă de încărcare” -, pe baza indicatorului rutier „Taxi Park”. Modificările au fost comentate de Bundesverband Paket und Expresslogistik (BIEK), care a cerut introducerea acestui semn din 2019. „Această propunere poate facilita livrarea mărfurilor prin curier, expres și colete. Aprovizionarea modernă cu mărfuri către comerţul cu amănuntul, dar şi către rezidenţi ca urmare a schimbării comportamentului de cumpărare – comerțul online, nu poate fi gândită independent de zonele de trafic staționar. Este necesar să se prevadă zone pentru descărcarea vehiculelor de până la 7,5 t”, declară BIEK.

Proiectul de ordonanţă mai prevede că oprirea sau neactivarea sistemului de asistenţă la frânarea de urgență pe vehiculele de peste 3,5 tone, la o viteză mai mare de 30 km/h, va fi amendată cu 100 de euro şi un punct de penalizare din 8 permise în Germania.

Asociația Federală BGL este sceptică față de noul regulament. Frânarea de urgență poate fi dezactivată, de exemplu, rotind volanul, care este adesea confundat cu „asistență oprită” într-o anumită urgență. Mai mult, nu este clar că regulamentul se aplică doar mașinilor de peste 3,5 t. Totodată, din 7 iulie 2024, toate autoturismele nou înmatriculate în UE trebuie să fie echipate și cu sisteme de asistență la frânarea de urgență.

Acum, proiectul mai trebui coordonat cu statele federale și cu celelalte ministere federale.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut