Guvernul federal german nu intenționează să crească limita maximă de greutate brută a vehiculelor comerciale, după cum anunţă serviciul de presă al Bundestagului, ca răspuns la cererea transmisă de un grup de deputați guvernului german, după ce colegii din Parlamentul European au propus modificările relevante.

Răspunsul oficial la scrisoare a precizat că majorarea MTMA a autotrenurilor de la 40 la 44 de tone și, prin urmare, adaptarea la transportul combinat, va duce la încărcări suplimentare semnificative asupra infrastructurii rutiere și structurilor de poduri. Acest lucru se aplică și podurilor și trotuarelor din rețelele de drumuri regionale și locale, care tind să fie mai puțin durabile.

Ministerul Federal pentru Tehnologie Digitală și Transport (BMDV) a cerut autorităților competente ale statelor federale opinia lor cu privire la modificările propuse la creşterea masei maxime a vehiculelor grele de marfă. Toate autorităţile au refuzat însă majorarea corespunzătoare.

Cu toate acestea, BMDV a cerut statelor Brandenburg și Mecklenburg-Vorpommern să permită temporar (până la 31 august 2022) circulația camioanelor cu o greutate totală de până la 44 de tone. În plus, agenția le-a cerut celor două regiuni „să se abțină de la revizuirea interdicțiilor de conducere de duminică și din sărbători și a interdicțiilor de conducere de sâmbătă în zilele de sărbătoare pentru a facilita și accelera transportul produselor agricole”.

Reamintim că Uniunea Europeană a început să lucreze la o nouă legislație care reglementează greutatea și dimensiunile vehiculelor comerciale. Noul document solicită îmbunătățirea eficienței și a performanței de mediu a transportului rutier. O creștere a greutății maxime la 44 de tone și opțiuni suplimentare pentru camioane mai lungi au fost, de asemenea, printre punctele importante ale documentului.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare