Nu lipsa şoferilor afectează activitatea de transport din Germania, ci mai degrabă lipsa şoferilor autohtoni care au tot fost înlocuiţi cu cei din Europa de Est în ultimii ani. Acesta este şi motivul pentru care asociaţiile germane de transport le cer firmelor de profil să încurajeze tinerii din Germania să îmbrăţişeze meseria de şofer.
„Se tot discută despre lipsa șoferilor, dar aceasta se referă doar la lipsa șoferilor locali, care de ceva timp suunt înlocuiţi de şoferii estici. Iar acest aspect creează noi probleme în opinia experţilor din industrie. Mulți șoferi ai companiilor de transport din Europa de Est conduc, parțial legal, parțial ilegal, la condițiile care se aplică în țările de origine respective“, afirmă Stefan Thyroke, șeful grupului de specialiști în expediție și logistică Verdi. „Există șoferi de camion care ajung acasă doar de două ori pe an. În aceste condiții, salariile din industrie rămân scăzute, iar lipsa șoferilor este exagerată.“
Reprezentanţii BGL spun că firmele germane ar trebui să facă mai mult pentru a-și îmbunătăți propria activitate. De exemplu, ar putea prelua costurile obținerii permisului de conducere și ale calificărilor de bază pentru șoferi. În acelaşi timp, ar trebui să se schimbe și imaginea profesiei pentru a deveni mai atractivă pentru tinerii germani. Altfel, dacă nu se iau măsuri pentru a atrage noi șoferi, situaţia din Marea Britanie s-ar putea repeta şi în Germania.
În trecut, mulți șoferi de camion proveneau din Bundeswehr, unde se acorda gratuit permisul de conducere, ca parte a serviciului militar obligatoriu. Însă acest lucru s-a terminat odată cu abolirea obligativității de recrutare.
Anual 35.000 de șoferi germani părăsesc această profesie, fiind înlocuiți de doar 15.000 alți noi profesioniști, în ciuda campaniilor desfăşurate de firmele germane pe reţelele de socializare pentru a atrage noi talente. Profesia a devenit tot mai neatrăgătoare din cauza stresului, singurătății și remuneraţiei mici. „Cerințele tinerilor șoferi s-au schimbat în ultimul timp, în special în ceea ce privește compatibilitatea dintre familie și a muncă. În plus, situaţia actuală e generată şi de condițiilor rigide de formare a acestora“, e de părere Maximilian Pretzel, purtător de cuvânt al Asociației Federale de Expediţii și Logistică (DSLV), care a adăugat că la rampele de încărcare șoferii au parte de un tratament deseori inadecvat, ceea ce îndepărtează şi mai mult eventualii candidaţi.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut