Germaniei i se permite să transfere volume tot mai mari de mărfuri de pe rutier pe calea ferată, cu alocarea de milioane de euro suplimentare. Comisia UE a aprobat o creștere a ajutorului la un total de 567 de milioane de euro pentru anul în curs, potrivit autorităţii de la Bruxelles, bani care ar trebui folosiți și pentru a amortiza efectele pandemiei de coronavirus. Creșterea are la bază un program care a fost aprobat de Comisia UE în 2018 și care prevede de fapt un sprijin anual de 350 de milioane de euro până în 2023.

Încă din 2018, s-a spus că banii ar trebui folosiți pentru rambursarea a până la 45% din taxele pe care trebuie să le plătească operatorii feroviari pentru utilizarea rețelei feroviare. Acum, această limită superioară a fost ridicată la 98%. „Celelalte componente ale regulamentului, inclusiv durata lor globală, rămân neschimbate. Ajutorul financiar ar trebui să reducă traficul rutier și să aducă beneficii pentru mediu”, a anunțat Comisia UE. „Ajutorul e în conformitate cu obiectivele UE, fără să denatureze necorespunzător concurența pe piața internă.“

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare