
Germania pregătește noi campanii de control pe autostrăzi, cu scopul de a reduce riscul de supraîncărcare a camioanelor, de a îmbunătăţi siguranța rutieră și de a reduce sarcina asupra infrastructurii. Autobahn GmbH și Oficiul Federal pentru Logistică și Mobilitate (BALM) au convenit să opereze 16 puncte de control al greutății pe rețeaua federală de autostrăzi cu ajutorul unor echipamente noi: cântare de preselecție, cântare staționare și plăci electronice cu mesaj.
Primul punct de control va apărea pe autostrada A4 dintre Aachen și Köln (Renania de Nord-Westfalia) în octombrie 2024. Restul de 15 ar trebui să fie implementate până în 2028. Costul estimat al fiecărui punct de control este de aproximativ 2,5 milioane de euro, potrivit eurotransport.de.
Dotarea tehnică va include, printre altele, așa-numitul sistem de cântărire în mișcare (WiM), care determină sarcinile pe osie ale camioanelor pe un drum deschis cu câțiva kilometri înainte de punctul de control. Tehnologia de măsurare încorporată în suprafața drumului autostrăzii va permite să se efectueze o selecție preliminară a vehiculelor supraîncărcate, care vor fi apoi redirecționate către zona de odihnă folosind afișaje LED controlate telematic. Pe o bandă specială a zonei de serviciu, supragreutatea exactă a camionului va fi determinată de cântare staționare. Dacă încărcătura este prea grea, circulația camionului va fi interzisă, iar șoferului și proprietarului vehiculului li se va aplica o amendă.
Pentru acest proiect, Autobahn GmbH a semnat deja un contract cu serviciul de inspecție BALM, care va fi implicat în implementarea întregului proiect.
Logist.Today reamintește că, în următoarele luni, UE va revizui directiva privind greutatea și dimensiunile camioanelor, în special cu privire la permisiunea de a circula pe anumite tronsoane de autostrăzi.